Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Har skikkelig trøbbel med faren til barnet jeg venter. Han står ikke oppført som noe far på noe papirer. Kan jeg på noen slags måte nekte han å stå på papirene....nekte han dna testing osv?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Ne, det kan du ikke. Det er hans barn også! Skal han nekte deg å være mor..? Gi faen i egoismen, du skal bli mor nå, tenk på barnet!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Nei, det kan du ikke. Men med rettens hjelp kan du få det til så han ikke har samvær. Men da skal han være nutjob delux. La oss si det sånn; hadde han mishandlet deg, så hadde han likevel hatt rett til samvær så lenge han ikke har slått barnet. Er han narkoman, så klarer du nok å få hindret samvær i retten.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 er et veldig komplisert opplegg dette her. jeg veit at han er faren men det skjedde like etter ett samlivsbrudd. de to det "står i mellom" går bak ryggen min å sier at de skal ta test, begge to sier til meg at de vet at det er han jeg sier som er faren. (de to er venner). Det jeg faktisk frykter vil skje er at han det gjelder sender en annen til å ta prøven å da blir ungen uten far... jeg orker ikke slikt tull egentlig... jeg vet hvem det er men vet jaggu ikke hvordan jeg skal gå fram for at det skal løse seg. Vi har tilfeller her der det samme har skjedd, at begge kandidatene kom negativt ut av en slik prøve. Men moren til dette barnet hadde en samboer som skrev seg som far.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Hei HI Du kan ikke nekte han å ta DNA-test eller hans rettigheter som far. Nå vet jeg ikke noe rundt din situasjon, men du kan jo iverksette andre tiltak som kan beskytte dere, hvis det kreves. F. eks hvis han er voldelig e.l. må du være nøye på å anmelde alt for å få det dokumentert, likeså hvis han f.eks bruker dop osv. Du kan også ta kontakt med barnevernet. Hva er situasjonen din da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå