Gå til innhold

Gro Nylander mår jo være en megge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

større ammepress har jeg ikke sett maken til..

"brystbarna kommer jo alltid best ut"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksen uttale, HI, å kalle en velkjent doktor ei megge.

Hun vet godt hva hun snakker om. Byrstmelk er best. Deal with it.

Skrevet

Trodde at barna hadde kommet ut allerede jeg, når de starter med amming :-o

Skrevet

Jeg har stor respekt for den dama.

Hun begynte på medisinstudiet som mor, og enke, bare 29 år gammel. All ære til henne!

http://forskningsradet.ravn.no/bibliotek/forskning/200504/200504012.html

Sitat:

Jeg blir indignert når noen sier at jeg ikke må presse. Jeg presser aldri pasientene mine, men alle har rett til informasjon. Nylander blir fjern i blikket.

– Jeg ser for meg en mor som saksøker: «Da jeg sa at jeg ikke ville amme, var det ingen som gav meg gode grunner for at jeg burde revurdere det». Det blir stille en liten stund, så kommer det: – Kanskje ikke så dumt med en sånn liten rettssak, egentlig.

Heia Gro, sier jeg!!!!

=oD

Skrevet

Nei jeg tror heller ikke denne dama er så godhjerta som hun framstiller seg som.

Skrevet

selvom mme er bra nok, så er uansett morsmelk best. Er ren fakta det.

Og de aller aller fleste som slet med amming i begynnelsen, men siden fikk det til er nok ganske glad for at de ble "presset" til det.

Skrevet

Dersom vi ikke lenger kan amme våre barn pga naturen og miljøet, er det vel ikke mye håp totalt sett heller.

Skrevet

Synes det er litt voldsomt å kalle henne en megge.

Ikke alltid de kommer best ut de som får bryst.

Dattera mi er supersmart, best i klassen, snill og flink.

Hun fikk kun morsmelk i tre måneder, før jeg gradvis gikk over på mme.

Husk at miljøgifter går over i morsmelk... og det er flere ganger mer av de i morsmelk enn i mme.

Men tror det er bra med mye annet med morsmelk, men ikke at det er så vanvittig fantastisk at alle som ikke får vil henge etter disse superbarna som er ammet til de er to...

Ammer jo selv min sønn på 6 mnd...

Skrevet

De driver jo og forsker på dette nå (så det på Puls på nrk igår) at det er faktisk mindre miljøgifter i kroppene våre nå enn før, men ettersom flere ammer lenger (f.eks til barna er 1-2 år) så får barna mer gifter i seg enn tidligere likevel. Men som de sa, dette må det forskes mer på. Men det er jo en liten tanke til de som er så imot mme.

Skrevet

Å drepe budbringern hjelper ikke. Hun har jo rett og vet hva hun snakker om. Har man ett smart barn uten mm, hadde det vel muligens vært enda smartere med.

Skrevet

Dessuten er det jo etterhvert blitt en kjent sak at flasker og smokker er fulle av miljøgifter de og.

Skrevet

Det er jo sant!

Hun klarte forresten ikke å amme barna sine selv.

Skrevet

Trodde man hadde gått bort i fra dette med at barn blir mer intelligente av mm? Leste en artikkel der det sto at man antok at grunnen til at mm-barn kom best ut, var at det gjerne er høyt utdannede mennesker som ammer, og at intelligensen har med arv å gjøre.

Skrevet

Det påpekte hun jo i innslaget også. Skjønner heller ikke grunnen til å kalle henne en megge. Hun videreformidler jo bare resultatene de har hatt. Også den andre damen i "debatten" var jo også enig i at morsmelk var best.

Skrevet

det er bare det at mme barn blir stemplet som uintilligente..synst at blir litt feil..man må se på flere faktorer her også.

hvilken syn er det som kommer frem da? en stakkar som kanskje ikke kan amme men har så inderli lyst "da blir ungen din dum" synst det er litt på denne måten ting blir fremstilt

Skrevet

Det er da vel ingen som har stemplet mme-barn som uintelligente? Jeg synes dere drar alt fullstendig ut av proporsjoner... I kjent DiB-stil.

Skrevet

Hvordan???

Det er helt rart at man kan tolke det slik. Mener du seriøst at man skal si at mme er like bra som mm for ikke å såre de som bruker mme?? (Selv om forskning på området viser at mm er best?)

Er de som av ulike grunner ikke ammer virkelig SÅ sårbare?

Skrevet

Enig, NN 09:53.

Hvis man skal slutte å si at mm er best for å unngå å såre mme-mødre, da skal man jammen også slutte å si at vaginal fødsel er bedre enn ks! Det at jeg tok akutt ks er en ting som har vært veldig vanskelig og sårt for meg, men det betyr ikke at jeg er så ensporet at jeg dermed tror at barnet mitt helt sikkert får astma pga dette, eller at jeg går til angrep på det som er er faktum, nemlig at vaginal fødsel er bedre enn ks når det er mulig. Akkurat som at amming er å fortrekke framfor mme når det er mulig.

Skrevet

Godt sagt anonym 10:03, så enig så enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...