Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

14 kg her.. Mange sier det ikke er mye, men hadde BMI på 30 før svangerskap og da har jeg lest at det er annbefalt å gå opp max. 10 kg. Ca 2 uker igjen til termin, og håper jeg ikke går opp så veldig mye de siste ukene, og håper jeg ikke går over tiden :P

Har ikke akkurat passet meg for søtsaker gjennom svangerskapet heller, så jeg har bare meg selv å takke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått pp akkurat passe til at både jeg og babyen har det bra! ;) prøver iallefall å overtale meg selv om det!

 

man er da ikke gravid hele livet, og jeg syns man skal leve og nyte når man skal...

 

Men ser framimot å trimme og trene igjen! og da har jeg litt å ta av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ti kg. Har vært dårlig og kastet opp mye i dette svangerskapet, så da ble det slik. Barnet har det bra, vokser og tar til seg det det skal, så det er jo flott. Var på ultralyd for å estimere str, og da sa de at den var ca 4100, og det var uke 38. Forrige svangerskap gikk jeg opp 17 kg, og barnet var 3175 da hun kom ut... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dette med vekta er veldig, veldig individuelt. Jeg gikk opp 20 kilo og fødte verdens nydeligste jente (selvfølgelig) for to uker siden. Jeg gikk ned 11 kilo (!!!!!!!) bare av å føde!!! Tenk det! Det viser bare at det er stor forskjell på oss alle.

 

Lykke til alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh.. er 6 dager over termin og på kontroll i dag vippet vekta opp mot 80 kg. Det vil si ca 20 kilo. (Kjenner ikke startvekta mi eksakt, siden jeg veier meg sjelden.) I forrige uke var det rundt 2,5 kilo mindre, så det er nok en del vann her, ja!! Håper jeg bare føder snart, før jeg blir en (vann)ballong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 20 kg og har 11 dager til termin! Gleder meg til å gå på vekten etterpå, syntes det var skikkelig gøy å gå på vekten fra ene dagen til andre sist gang og se at kiloen raste av =) Er liksom ikke sånn man opplever ellers om man prøver å gå ned noen kg hehe =)

 

Vekten er en veldig individuell ting! Jeg er ikke en som trøkker i meg mat men jeg går fort oppover likevel. Mens andre spiser og spiser men er like slank og bare en liten ball på magen.Det viktigste for oss er vel at ikke vektoppgangen skyldes unaturlige ting som stoffskifte og svskforgiftning???

 

Snart fødsel nå!! Lykke til folkens!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk totalt opp 9 kg.

Er lav, men har gjennomsnittelig BMI.

Har nylig født og veier nå 3kg mer enn før jeg ble gravid. men det stresser jeg ikke med akkurat nå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt på meg 20 kg. Ser ut som en feit flodhest. Gikk opp 3 kg på en dag!! Den var litt kjedelig.

Men jeg måtte litt opp i vekt for i hele tatt å bli gravid, hadde alt for lav fettprosent i utgangspunktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemamsi

fra 57 kg til 77 kg

 

altså 20 kg !!!

 

Men jeg tror at denne gangen så er kroppen min forberedt på ammingen. Sist gikk jeg opp bare 12 kg (babyen var 4kg) og ble undervektig av ammingen. Var et skikkelig slit å komme seg opp på 55 kg igjen (som jeg visstnok minst bør veie)

 

Jeg må si selv at jeg ikke kan se at jeg har gått opp så mye. Annet enn magen og brystene selvfølgelig. Får fremdeles på meg olabukse.

 

Har 10 dager til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg på noen dager (veier meg kun ved kontroll til lege/jm), men regner med det er 18-20 kg nå. Dvs. ca. 1/3 av opprinnelig kroppsvekt.. Men stresser ikke med det, det meste ligger på magen + litt vann. Det verste er at magaskinnet revner :-p

 

6 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide 4 kg mer enn før jeg ble gravid dagen før fødselen hvertfall:P Men gikk ned noen kg i begynnelsen så rundt 7 kg la jeg vel på meg ca:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått opp 20 kg med mine to første.. nå er jeg i uke 38 med nr tre og kommer til å gå opp 20 nå også..

 

men jeg går de av igjen så jeg er ikke bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 4 kg totalt.. Har 5 dager igjen til termin.

Sist gikk jeg ned 2 kg som gravid, men etter jeg fødte var 16 kg borte.. Og jeg har kost meg med det jeg har lyst på.. Ligger i familien min det her, og er nok ikke veldig vanlig. Spent på å se hva som forsvinner med fødsel denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg gikk opp 16 kg og hadde Bmi på 27 da jeg ble gravid.

Fødte nå den 05 men har ikke turt å veie meg ennå....

 

Merethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet opp mye og har lagt på meg 2 - 3 kg. Er noen dager over termin. La på meg 5 kg i forrige graviditet og vet jeg kommer til å legge på meg ALT + litt til etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått opp ca 12 kg er 2 dager over termin i dag. hadde bmi på 27 når jeg blei gravid nå er den på 33. håper jeg går ned igjen. er ganske lav oxo.

sandra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...