Gå til innhold

svineinfluensa og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å føle meg dårlig på jobb på torsdagen. Kjente først ubehag i bena. Det fortsatte utover dagen og kvelden med kroppsverk og frysninger, og om natten hadde jeg feber.

På fredagen når jeg våknet var jeg våt av svette men følte meg ellers bra bare veldig sår hals. I løpet av helgen følte jeg meg også ganske bra, hadde bare sår hals, og gurlget noen ganger med vademekum. Ble så veldig i tvil egentlig søndagskveld på om jeg skulle dra på jobb, jeg følte meg jo så bra. Dårlig samvittighet for å ikke dra på jobb - og dårlig samvittighet om jeg dro. Jeg ble hjemme i dag. Jeg snakket med sjefen og fortalte at jeg i slutten av forrige uke hadde hatt influensasymtomer, og følge meg bra nå, men at helsemyndighetene anbefaler at man da er hjemme i 7 dager. Jeg følte egentlig ikke at han trodde meg når jeg sa at jeg følte meg bra nå, og sa jeg måtte vurdere selv om jeg skulle komme på jobben i morgen.

Jeg er veldig samvittighetsfull av meg når det gjelder jobben, men liker ikke tanken på å smitte andre heller. Tenker at det er noe som heter "smittevernsloven", og det ligger noe i det.

Noen som også har hatt influensasymtomer veldig kort tid - erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på en avdeling med 20 personer, og har daglig kontakt med masse kunder. Det har vel i gjennomsnitt vært en eller to borte hver uke nå i lengre tid. Vi går og tråkker sammen daglig og har helt sikkert smittet hverandre og endel kunder (og de har smittet oss). Før eller siden blir vi alle smittet. Har selv hatt symtomer i fjorten dager nå, uten at det har brutt helt ut. Skal jeg gå hjemme i flere uker da liksom?? Nei jeg synes at hvis man føler seg frisk nok til å jobbe så går man på jobb. Svineinfluensa eller ikke!

Skrevet

I morgen drar jeg på jobb. Da føler jeg meg ihverfall sikker i følge kroppsformen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...