Gå til innhold

Hvor lenge blødning etter spiralinnsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 3 uker siden jeg fikk satt inn spiral og jeg blør fortsatt :(

Ikke mye, men litt hver dag. Skal det vare slik for evig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk også satt inn spiral etter min tvillingfødsel. Gynekologen min sa at man kan blø litt fra 2-4 mnd etter innsetting. Jeg har hatt litt av og på siden august, men det er ikke mye. Man må bare være tolmodig.

Skrevet

Jeg blødda ofte (fler gang i uka) i litt over er år..Men så liten mengde i forhold til vanlig mens at det ikke var noe problem..Så blødde jeg i en liten uke en gang annenhver uke. Nå blør jeg ca en gang måneden, og mengden har blitt større..Har hatt den i i litt over 2 år nå.

Men man blir ikke gravid, trenger ikke være redd for å glemme pilla, at den ikke virker grunnet sykdom etc, så verdt det...:o) Og når man blør fryktelig mye OG uregelmessig til vanlig, så bryr man seg nok ikke like mya om slikt småteri..

Alle andre jeg kjenner med HS blødde i alt fra 2 uker til 3 mndr..Og etter det var de uten blødning frem til tid for bytte nærmet seg...BAre jeg som sliter litt med blødninger...Så stor mulighet for at du blir fornøyd :o)

Skrevet

jeg har blødd i halvannen mnd nå... og det er 2. dagen uten blødninger, så nå krysser jeg finga...

Skrevet

Opptil tre mnd sa gynekologen til meg

Skrevet

Sukk... satt jo inn spiralen for å kunne ha sex (uten å frykte å bli gravid)... Men det blir jo rett og slett ingen sex så lenge dette varer,,,

Jeg føler meg egentlig litt "snytt". Hadde jeg ikke satt inn spiralen 3 mnd etter fødsel hadde jeg vært blødningsfri i ca 10 mnd som før, men nå får jeg jo ikke den "fordelen" likevel :(

Håper inderlig det ordner seg og jeg blir fornøyd til slutt. Dette er BARE pes...

Skrevet

Det er veldig individuellt, men opp til 6 mnd er vanlig. :)

Skrevet

Jeg blødde godt over 6 måneder.

Jeg satt den inn delvis fordi jeg blør så mye og lenge fra før av og HS skulle liksom kunne redusere mengden. Det skjedde jo ikke.

Jeg må si at å blø hver dag var en påkjenning. I motsetning til 2søtesmåh, så syns jeg det er fælt å blø, selv om jeg blør kjempemengder i hytt og pine... Ikke verdt det for min del.

Men jeg blør av all hormonprevensjon, ikke alle reagerer med blødninger på samme måte som meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...