Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 ..er det fem uskyldige som blir mistenkte. Tenk deg en liten kommune der det er mediekjør mot en overgriper. Det begynner å surre i hodene i bygda, "nå skal vi finne ut hvem denne pervoen er!" Jeg kjenner en mann som er litt original, han er uføretrygdet og har ikke familie. Noen i bygda pekte ut ham som overgriper etter at ei jente ble overfalt på skoleveien. I tida etter dette ble han psykotisk og måtte legges inn på institusjon en tid. Senere ble den skyldige tatt for overfallet, det viste seg å være en familiefar fra en større by i samme fylke. Så var det han som ble tatt for å misbruke gutter i Brasil. Før folk visste sikkert hvem det var haglet også beskyldningene. En bekjent fikk anklager inn på sin youtube-side. "Vi vet det er deg, ditt svin" o.l. Men min bekjente var uskyldig. Håper dette kan få folk til å tenke seg litt om.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 det er bedre å flere mistenkte en ingen....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Dette går også den andre veien! Jeg så en dokumentar fra USA, om dømte voldtektsforbrytere. Barn var også involvert i mange av sakene. De som var dømt der, hadde tilstått - og blitt dømt for - kun en minimal andel av voldtektene de ovenfor helsepersonell/andre med taushetsplikt tilsto å ha begått. Det var snakk om kun 5-10%!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #4 Skrevet 17. november 2009 Og de fleste av disse overgriperne hadde begått voldtekter/overgrep mot barn i 10+ år før de ble tatt!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Mulig dere ser på meg som kynisk..Men jeg synes faktisk det er bedre at en voksne blir urettmesiig beskyldt for overgrep, enn at et barn blir utsatt for overgrep uten at noen finner ut av det... FOr MEG er et barn "mer verdt" enn en voksen person..Et barn er helt og holdent i overgriperens vold, uten mulighet til å forsvare seg hverken verbalt eller fysisk...EN voksen kan i det minste SNAKKE for seg og jobbe med å bevise sin uskyld..Et barn utsatt for overgrep gang på gang, må bare ta i mot...... Sier ikke at jeg AKSPETERER at folk uretmesig blir fengslet og/eller straffet for overgrep de IKKE har gjort, men om man må velge så velger jeg et barns trygghet fremfor en voksen person sitt rykte.....SAelv omd et var MEG det gikk ut over...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #6 Skrevet 17. november 2009 Hva om det var ditt voksne barn det gikk ut over?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #7 Skrevet 17. november 2009 Må være forferdelig og bli mistenkt for noe slikt, om man er uskyldig.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 Slik som Bjugn saken tok helt av....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Må si meg litt enig i anonym 09:01. Det er alt for store mørketall når det gjelder overgrep mot barn, mange ganger flere enn de som bli mistenkt. Så hvorfor er det så mye viktigere å beskytte de voksene for en hver pris, mens hver gang det nevnes et overgrep mot barn så må alle huske på bjung saken? Jeg godtar egentlig på ingen måte at folk blir straffet for noe de ikke har begått, eller mistenkt for den saks skyld. Men skal barna fortsette å lide fordi vi må beskytte noen voksene? Media har mye av skylden for urettmessige mistanker og de har nok også ødelagt noen liv. Men jeg mener at også dette skyldes folks og medias manglene kunskap om emne. Folk har en tendens til enten å ikke reagere i det heletatt, eller bare ta helt av uten å sette seg inn i saken. Skal vi få et rettferdig system for både voksene og barn, må det satses mye større på å ta pedofile. Mye mere ressurser og kunskap må til. Det er nesten ikke rart at folk reagrerer med stor missnøye og leter etter en syndebukk, når det norskerettsystemet og politiet så å si aldri dømmer noen for overgrep. Sett mye mere fokus og ressurser på å ta overgriperene, så føler kanskje vanlige folk at barna blir beskyttet og tar ikke loven i egene hender.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 det er så mye dritt som skjer mot barn her ute, de har ingen makt og er helt hjelpesløse! nei, gjør alt for å redde barna og fremtiden vår takk! mørketallene er store, og selv om noen blir uskyldig mistenkt, så er det faktisk mye bedre å ha et utgangspunkt enn å ikke ha noe. og sant så sant, de som ikke har orden på livet sitt og er outsidere, kan bli vanskeligere for å bli trodd, men det er viktig å sile ut dritten og få jævlene innesperret! ja til dødstraff for folk som misbruker barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå