Gå til innhold

Se hit! trenger noen synspunkter på dette!! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er veldig urimelig her nå..

Jeg og sambo har vært sammen i 5 år nå, og har ei datter som blir 1 år om ikke så lenge. jeg ønsker meg så veeeeldig gjerne flere barn, helst to til! Men sambo vil ikke snakke om dette engang, han vil ikke fortelle meg hva han syns om saken engang, og dette gjør meg så utrolig frustrert. Vi har ett utrolig godt og fint forhold, og stooorkoser oss i foreldrerollen!

Men som sagt så blir jeg bare så frustrert og lurer på om han ikke vil ha flere barn. Begynner jo med en gang å tenke tanker som at forholdet vårt kanskje ikke vil vare da, når vi kanskje er uenig om en SÅ viktig ting:S Er jeg helt sprø som tenker sånn?!

Hvis det var opp til meg skulle vi begynt å planlegge å lage nytt barn til våren allerede, for jeg ønsker at det ikke skal være så stor aldersforskjell mellom barna.

Mulig at jeg maser på han for mye om dette altså, for det ender bare med at han blir sur, og jeg blir enda mer frustrert enn jeg var før jeg sa noe:S Nå skal det også sies at vi er unge begge to, jeg er 22 og han 26, så sånn sett har vi jo god tid.. men jeg ser egentlig ikke helt sånn på det da.. Er det bare meg som er helt rar her nå eller?

Flere som har opplevd lignende/er i samme situasjon?

Blir veldig glad for synspunkter på dette.

Dette ble nok ett veldig rotete innlegg, men håper veldig på svar:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på dæ.. æ føler med dæ.. har sjøl en sønn på 19 mnd og sjøl er æ 21 år og mann min er 22.. vi er begge unge så har jo tross alt heile fremtiden på oss men æ føler å at æ får negetive svar tilbake når æ nevn om å får en til baby,da kan han finne på å si slik: nejjjss æ vil ikke har flere barn,håll nok med en og Thats it!*

kanskje mase æ for masse men har nå gitt opp i å nevn om en til baby..vi kosa oss med lillegutten våres men æ ønske seff en litensøsken til lillegutten våres..men alt er kanskje så nytt for mainnfolk,de vil kanskje leve sitt vilde liv som pappa til 1 kanskje de ikke klare med flerer eller bare la de tænk å ikke mas..kanskje en vakkert dag ønske han seg en til..kem veit..vi kvinnfolk ønsker sikkert mer enn 1 onge mens mainnfolk er på en å måte redde for å takler..folk er forskjellige.. men æ skjønna meget godt ka du mener.. for æ føler slik av å til...:)

ønske dæ løkke til videre og la heller kjæreste din vare far til jenta dåkker har ilag før han er klar for å ta emit en til.. den dagen kommer helt sikkert:)

Skrevet

Jeg skal ikke si at du er "sprø" som tenker sånn, men jeg tror ikke det er tanker som blir særlig sunne verken for din egen del eller for samboerens del. Herregud, dere er så unge, du kan vente i ti år uten at det er noe problem. At det er fornuftig å ha to veldig tette, er i hvert fall ikke noe du kan avgjøre på egen hånd. Du har fått barn, gled deg over det og bli kjent med barnet ditt. Det fins gode argumenter for nær sagt hvilken som helst alderavstand mellom barn. Det fins til og med gode argumenter for bare å få ett barn.

Ikke plag mannen din med sånne tanker nå. Enkelte tanker må få utvikle seg over tid. Det første barnet kastet fullstendig om på hele tilværelsen, og samboeren din kan føle et visst behov for å gjenvinne en slags kontroll før man styrter seg inn i nye runder med nattevåk. Ta det positivt! Kanskje han har lyst til å gjøre ting sammen med DEG i en periode også. For meg var det ikke særlig åpenbart at vi skulle få flere barn da minstemann var 1 år gammel. Og nå, ti år etter, er det blitt tre barn ut av det ene. Slapp av ...!

Skrevet

Tuuusen takk for ordentlig svar! Godt å få litt annet syn på ting av og til, ikke bestandig like lett å klare å se det fra en annen side:) Nå fikk jeg jo faktisk noe å gruble over, og kanskje en slags "løsning" på saken. Litt enklere å forstå folk når man klarer å sette seg inn i den andre's situasjon. Veldig greit å få en manns synspunkt på det..

Takk så mye=)

Gjest Antarctica
Skrevet

Barnet er fortsatt baby, og du selv har faktisk nesten 20 år på deg til å ombestemme deg.... Lytt til erfarne fjellfolk: IKKE få for mange barn tett på hverandre. Den beste tjenesten du kan gjøre for ditt barn er å ha et godt forhold til deres far, og det får du ikke ved å mase eller presse gjennom flere svangerskap på rappen. Gi ham 4-5 år på seg nå, det er en livskrise å bli foreldre, og det oppleves forskjellig for kvinner og menn.

Vi damene er litt "forelsket" i selve svangerskapet, barseltiden, babyen, ammingen og vår egen navle mens det pågår. Alt er magisk, nyforelsket, nusselig og viktig, babys første tann, første hårlokk osv. Men denne forgapelsen er ikke god nok grunn til å sette et nytt menneske inn i verden.

NB: jeg syns barn skal ha søsken. Men ikke ødelegg en fin familie ved å legge press på mannen din nå. Det er fint for han å få være litt ung ennå en stund da vettu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...