LittleBee Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Litt flaut å spørre men.. Har lenge hatt en del svie nedentil og lurer på om dette kan skyldes en soppinfeksjon? Har litt kløe innimellom, men ikke mye. Hadde soppinfeksjon sist gang jeg var gravid og hadde da ikke noe kløe, kun ekstrem svie og det ble bare oppdaget med en tilfeldighet. Var på apoteket å kjøpte Pevaryl krem og vagitor, men er så usikker på om jeg bør behandle meg uten å få bekreftet at plagene faktisk skyldes sopp. Men jeg kvier meg veldig for å dra til legen for å få sjekket det, jeg HATER å ta gyn.undersøkelse.. Er det ille å behandle seg for sopp hvis det ikke er det man har?
Gjest Skrevet 17. november 2009 #2 Skrevet 17. november 2009 Når jeg har gått til legen min for å finne ut om jeg har en soppinfeksjon eller ikke, så har han bare hørt på symptomene mine og bedt meg gå på apoteket og kjøpe en sånn pakke canesten eller hva det no heter Etter 3 virke dager er det vekk! Har allerede hatt sopp i svangerskapet og tror jeg har fått det tilbake igjen no =/ Så får ta meg turen igjen på apoteket! Om ikke plagen er gitt seg etter 3 virkedager, så kan du heller oppsøke lege for å se om det er noe annet =) Jeg går iallefall ikke til legen nå igjen, siden det var helt nytteløst sist gang!
Annci<3 Skrevet 17. november 2009 #3 Skrevet 17. november 2009 Altså, behandlingsmidlene for soppinfeksjon er vel ikke akkurat skadelig uansett om det skulle vise seg at det ikke var en soppinfeksjon du hadde alikevel.. Jeg fikk sopp for ikke lenge siden. Gikk ikke til lege. Kjøpte Canasten på apoteket og symptomene forsvant. Tror ikke du trenger å bekymre deg for å gjøre det samme. Hvis plagene ikke forsvinner må du nok ringe legen ja, men det vil jo tiden vise:)
Erlinda Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Hei. Det er en annen her ikke også som har spurt om dette, men husker ikke om det var i terminklubben eller ett annet sted. Vi som går gravide kan få sopp, men det kan også være forandringer i hormonene. Jeg har hatt det slik i noen svangerskap. Serlig etter et samleie, begynner det å stikke/svi/ kløe og hoven nedentil. Eller at din make kan få stikking/kløe under/etter samleie. Anbefaler deg da å prøve vivag, dette finnes som gele, krem og stikkpiller. Det er for å få tilbake normal PH verdi i skjeden igjen. Til meg ble det så ille at jeg klødde meg til blods, men det var ikke sopp, det var hormonene som gjorde det til slik. Lykke til.
b77h Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Syns å ha hørt at gravide ikke skal ta soppmidler vaginalt - kun krem. Men kanskje husker jeg feil? Ellers kan jeg si at det er lurt å kutt helt ut sukker og gjærprodukter noen uker, og se om ikke det hjelper. Det er det soppen lever av nemlig. Annet som er soppdrepende er kanel og hvitløk;-)
LittleBee Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Takk for svar! Snakka med legen i dag som sa at jeg skulle ta kuren først og så heller ta kontakt dersom det ikke ble bedre. Så da var den saken grei
Erlinda Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Hei. Bare til info, så er ikke Vivag ett soppmiddel, det er for å få den rette Ph-verdien i skjeden tilbake. Dette kan brukes under graviditet, men er man usikker, snakk med de på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå