Gå til innhold

Jeg tror samboeren min har sovesyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begge hatt fri idag. Jeg stod opp kl 8 og sendte barnet i barnehage(9.30) og gikk tur med hunden. og vasket og ryddet hele leiligheten mens bikkja tok en lur. Så tok jeg med bikkja ut et par timer, kom tilbake og han sov ennå. Så fikk jeg besøk av en venninne og vi luftet hundene i parken og når vi kom tilbake kl 14 hadde han halvveis stått opp.

Så gikk jeg i barnehagen for å ha foreldresamtale og hentet barnet. Handlet mat på vei hjem og lagde middag. Ryddet av middagen og samboer tok med bikkja på hundekurs. Kl 20 var han hjemme igjen og har siden da sovet på sofaen.

Hans mening er: "Når jeg har fridag så har jeg fri". Han har forøvrig kun sovet for så å bevege seg over i sofaen for å spille Ps3 i hele dag.

Noen tips for å trene mannen til å forstå at vi er to om dette?! :)

Vi har forresten akkurat flyttet sammen, og barnet er mitt så det er klart jeg har hovedansvar, men jeg skulle jo ønske han kanskje ryddet litt mens jeg var avgårde da.

Vil gjerne kvele det i fødselen og ikke la det fortsette slik i mange år, da kan jeg skylde meg selv for å ha sydd puter under armene på han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, aksepter at ikke alle er like aktiv som deg da.

La nå mannen få sove om han ønsker det. (så lenge han hjelper til ellers og sånn da...)

Skrevet

Hehe ellers hjelper han ikke til fordi da er han sliten etter jobben. Så han hjelper ikke til når han har fri, for da har han fri :) og han hjelper ikke til når han har vært på jobb, for da fortjener han å slappe av.

Jeg lå syk i 1 uke og han gjorde ingenting. Kan tenke deg den rydde\vaskeshauen jeg måtte begynne på når jeg ble frisk. Sukk

H.I

Skrevet

Du løser ingenting ved å skrive her. Snakk med samboeren og finn felles mål. Sett standarden sammen. Høres ut som dere har flyttet for raskt sammen siden du ikke visste dette før.

Skrevet

Jeg har sagt det flere ganger og har har innrømmet at han er slapp på visse områder. Han sier han skal skjerpe seg men det har ikke skjedd ennå.

Vi har vært kjæresten i snart 3 år og bodd sammen i 4 mnd nå. Før var han her mest i helgene og da hjalp han mye til :) Men nå har det virkelig dabbet av etter at han flyttet inn.

H.I

Skrevet

Hehe den har vi hatt :)

Nei jeg får bare fortsette å minne han på at ting må gjøres.

H.I

Skrevet

Må bare gi deg kreds for å være så flink med hunden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...