Gå til innhold

Vurderer å begynne som dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for å få være lenger hjemma med min sønn. Men lurer litt på hva jeg kan ta i betaling for en heltidsplass?

Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dagmamma til mini, og hun tok 4000,- for heltid, noe jeg synes er passende. ca 3300,-i kontantstøtte, og legge i 700 kr selv er OK, i og med at man ikke har samme rettighetene mht barnepass som man har i en barnehage. Vi hadde uheldigvis en dagmamma som var masse syk, og vi måtte ha mini ofte hjemme grunnet dagmammas sykdom. Selv om dagmamman var verdens beste og kjempesnill, så trakk dette dessverre litt ned. Som en regel dagmammaer har seg i mellom, var at foreldrene trakk fra 200 kr pr dag dagmamman ikke kunne ha barnet (f.eks ved sykdom el ferie hos DM)

Som et tips til både din sønn og evt. barn du passer, er å ta de med til en åpen barnehage i nærheten der du bor (dersom det fins), da får du litt "avlastning" enkelte dager da "alle passer alles barn" som jeg forstod, og begge får et lite innblikk og tilvenning til barnehagestart. Mini hadde null problemer med å tilpasse seg barnehage da den tiden startet, noe jeg tror åpen barnehage har noe av æren for.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Hvor mange barn kan jeg ha uten at det blir for mange, når jeg i tillegg har sønnen min? Han er 7 mnd når jeg evt starter.

Og hvordan går jeg frem for å få kontakt med noen som trenger dagmamma?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...