Gå til innhold

Ang. forlovelses ring og dette med pris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på anonym at det er snakk om ringer til 100000 ++

Så lurte jeg bare hva er liksom vanlig pris? Folk flest har vel ringer til noen tusen lapper?? Eller er det liksom "kjipt"?

Lurer for kjæresten min har spurt litt om hvilken ringer jeg liker når vi har vært innom gullsmeder for å kjøpe klokke osv, der så jeg en nydelig en til 19000 noe jeg syntes var DYRT.

Råd til det har han, men forventer for all del ikke nødvendigvis en så dyr ring når dagen kommer at han frir..

Så dere som er forlovet, hvor mye kostet ringen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi betalte ca 4000 tilsammen for begge ringene (for 5 år siden)! Hadde ikke falt meg inn i halvsøvne å kjøpt en forlovelsesring til 100000!! Herregud, jeg hadde jo ikke tort å bruke den jo!:P

Vi skal gifte oss til sommeren og kommer til å kjøpe nye ringer i den anledning. Men om de kommer til å være dyrere eller ikke vet jeg ikke, vi tar de som ser fine ut (men IKKE om de koster 100000!!) :P

Så vet du det!;)

Skrevet

1000 kr per stk. Vi likte de begge to, og vi skal ha nye når vi gifter oss, dermed ville vi ikke bruke en formue.

Skrevet

jeg er ikke forlovet, men jeg eeeeelsker ringer. hadde vært mektig fornøyd om jeg fikk en til 10 000. men jeg vil ha enstensring.

er en enkel kvinne :P

kjøper ringer til meg selv til 3-4 tusen så han må finne en som danker ut de jeg har :P

Skrevet

Helt enkle gullringer med en liten sten i min ... og vi brukte de samme til gifteringer.

Vet ikke hva de kostet, men vet at de ikke kostet 100000, ikke 10000 heller for den saks skyld.

Tror vel enkelte på anonym overdriver litt fra tid til annen ... er jo lett det når man har en anonym-knapp å gjemme seg bak ;-)

Skrevet

Godt å lese svarene, for på den andre tråden var det nesten som det var et slags "status" symbol å ha ekstremt dyr ring, men som en sier, kanskje ikke helt rett å bruke anonyme på DIB som stander ;)

Skrevet

Aner virkelig ikke!

Da han fridde, hadde han kjøpt ring.

Skrevet

Vi brukte/brukar same ring til forlovelsesring og giftering.

Kjøpte dei for £90 pr stk (då eg var "fattig student" i England). 5 mm brei trur eg den er, kvitt gull i midten og gult gull m/mønster på sidene.

Skrevet

Jeg har ikke standard ringen. Men en som jeg liker utrolig godt, passer perfekt for meg! Den kostet visstnok ca 5000 kr på salg.

Synes standardringene er dyre ja.

Skrevet

Våre kostet ordinært 14 000, men jeg jobbet i gullsmed på den tiden, dermed fikk vi de til rett over 7000 for paret. Hvitt gull, min er 5mm hans er 6mm. Min har en rad med 15 små diamanter. Jeg ønsket enten disse eller helt vanlige litt smale standardringer i gult gull (de kostet ca 2000 for meg). Mannen likte best de i hvitt, så han valgte, kjøpte og betalte de =) Veldig fornøyd! (Vi har de samme som gifteringer, ville ikke betalt så mye dersom vi skulle bytte dem ut etter et år

Skrevet

Vi droppet forlovelsesringene og kjøpte heller litt dyrere gifteringer

Skrevet

Husker ikke helt, men trur ringen min kosta 1600, mannen min sin noe billigere. Min er i hvitt gull og bitteliten diamant på. Så liten at ingen reagerte på at vi var forlovet, haha! Vi valgte ut ringer sammen og det var den jeg ville ha. Brukte den samme ringen når vi gifta oss, men har fått satt på 3 bittesmå diamanter som symboliserer barna våre =)

Kan godt hende jeg hadde valgt annerledes i dag(forlovet oss da jeg var 18 og økonomien deretter), men dette er ringen MIN og kunne aldri tenke meg å bytte den bort!

Skrevet

Min kostet 16000 på salg, og det synes jeg er MER enn nok!

Men nydelig er den jo virkelig :)

Skrevet

Våre kostet 6000 totalt, de er i gult gull, børstet, min har tre diamenter på skrå, den i midten bittelitt større enn de to andre (men alle er igrunn "små". Liker det mest mulig enkelt..

Skrevet

Vi hadde samme forlovelsesring som giftering.

Synes fokuset på ringene har blitt helt feil her inne.

Folk snakker om pris som om det skulle være veldig viktig, og diamanter og greier.

Har selv noen smykker jeg anser som verdifulle, med stener og gode greier, men ikke på gifteringen!

En giftering skal (i våre øyne) ikke være fancy med diamanter og stener.

Den skal være av solid gull for å holde i de 60 årene vi skal være sammen, tåle en trøkk og symbolisere sterk kjærlighet.

Pynten er på innsiden! Der er det inngravert noe vakkert fra ens kjære.

Gifteringene skal ikke være noe å flotte seg med for andre, de skal være for de to som bærer dem.

Skrevet

Jeg er ultratradisjonell når det kommer til gifteringer. Våre var/er derfor i glatt, gult gull. Vi tegnet dem selv og fikk dem laget av omsmeltet gull fra gamle arvesmykker. Siden vi hadde alt gullet selv kostet de rundt 2000 kr.

Skrevet

Vi brukte nok en del penger på gifteringene våre (+-15000 pr ring), men for oss var det viktig å ha ringer som kledde begge to men som likevel var veldig like i design. Gullringer har en tendens til å se penere ut på damer enn på mannfolk. I tillegg ville jeg ha ringer som varer evig, uten at man må sende dem til oppussing til alle tider. Derfor havnet valget på platinaringer (som desverre er litt stivere i pris). Fokus var hele tiden valg av materialet og at ringene så pene ut på begges hender. Prisen ble det den ble, men den kunne likegjerne vært 2000 kr dersom vi hadde funnet ringer som begge likte i det prissjiktet

Skrevet

Ringene våre kostet 1800 tilsammen, og de måtte vi spare til, hehe. Er noen år siden det da. Som gift, skiftet vi ikke ut ringene. Jeg ville selvsagt fremdeles ha ringen han fridde med :-D Så vi er nok forskjellig.

Skrevet

Vi har enkle gullringer til 1500,- pr stk (mener jeg det var). Synes det er nok, ringen skal være vårt symbol på at vi tilhører hverandre og er opptatt;)

De skal tåles brukes, og vi skal ikke trenge å være engstelige for at de skal ødelegges. Vi er ikke så opptatte av smykker og stæsj, dessuten liker jeg ikke diamanter, og vi ville heller bruke penga på reiser enn dill. Å skape et liv sammen er viktigere for oss enn gull og sølv.

Skrevet

Vi hadde ikke forlovelsesringer siden vi giftet oss 3 mnd etter jeg fridde til han.

Gifteringene kjøpte vi på salg til ca. 2500 kr for begge.

Fikk akkurat den ringen jeg ville.

Helt enkel gul gullring 4 mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...