Gå til innhold

trenger noen råd


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 28+6 og var på vekst og vekt estimering idag,fikk vite at gutten min er ca 1863g og jeg skal på ny kontroll om 4 uker.fikk beskjed om å ta en glukosebelastningstest,men urinen min hadde ikke påvist noe sukker,skal jeg ringer å snakke med jordmor imorra,eller hva skal jeg gjøre?jeg har så halsbrann om nettene at jeg klarer meg ikke uten gaviscon og litt kaldt vann,men fikk beskjed om å faste etter midnatt dagen før og 2 timer etter blodprøvene jeg skal ta.

jeg har jo ikke noe sukker i urinen så jeg forstår ingenting,men jeg selv mener at jeg er lengre på vei enn det legene tror

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

 

VIl absolutt råde deg til å ta sukkerbelastningen. De sier ikke det på sykehuset for å pine deg. De tenker på hva som er best for deg og babyen din. Her er det bare å bite tennene sammen, og ta testen. Om det kommer sukker i urinen eller ikke kommer ann på hva du har spist før du tar urinprøva.

 

Ring legen din i morgen, og få en time for å få det unnagjort.

 

Masse lykke til!

Skrevet

Men vann kan du drikke selv om du skal faste. Husk på å få tidlig time hos legen:)

hvorfor tror du at du er lengre på vei? Har du tatt det opp med lege/jm?

Skrevet

ikke alltid det har med sukkeret å gjøre,er man litt for overvektig må man ta den testen også,har ei kollega som opplevde det,ho va slank normal,en la på seg oppi 20-30 kg,da måtte ho ta den testen og den va positiv,,,måtte holde seg vekke fra alt søtt i svangerskapet....så det er en grunn ja....

Skrevet

jeg er ikke overvektig,jeg er 1.54 høy og var 53 kg før svangerskap,er 63 kg nå,men jeg skal ringe lege og jordmor.

takk for svar

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...