Gå til innhold

Boxer med "eksem" på potene.Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en boxer gutt på 3 år, som har allergi og atopisk eksem. Det er spesielt potene han er plaget med. Ligger å biter seg mellom potene. Ørene klør og øynene renner. Syntes så synd på han, for det er jo plagsomt, og sikkert veldig vondt;( Har vært hos vetrinær å fått kortison tabl. og forskjelige dråper men det hjelper lite. Han fikk problemer med å tisse når han gikk på kortison. Kunne "skvette" i mange minutter. Håper det er noen som har peiling på hva som kan hjelpe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt..

Skrevet

aner ikke.. men har du prøvd å kontakte de du kjøpte han av? Kan jo være de har noen råd. eller kansje det finnes et forbund for boxere, det gjør det jo for masse andre hunde raser. canis.no, skjekk der.

å vis det du har fått at vetrinæren ikke funker så tror jeg duburde ta en tur til eller kansje prøve en annen veterinær.. :)

Lykke til

Skrevet

Har selv hatt Boxer, men heldigvis uten noen allergier og sykdommer. Vet at det er vanlig med alergi og eksem hos Boxer, vet det har vært artikler i bladet til Boxerklubben og det har vært diskutert flere ganger på canis.no

f.eks:

http://www.canis.se/innlegg.php?nr=68306&start=1

Tror jeg ville prøvd å komme i kontakt med noen på forumet, eller evt. noen i :

http://norskboxerklubb.no/

Tror jeg ville spandert noen tusenpå en skikkelig allergitest, for å prøve å kartlegge hva det er han reageer på, så kan dere kanskje få bukt med en del av problemene.

Huff, dakkar vovven, er fælt når de plages med noe:-(

Lykke til!

Skrevet

Vi har en Newfoundlander me atopisk eksem. Plages åsså me potan i perioda.

Første gan vaska vi me mesoft og klorhexidin (fikk med. i tellæg då), funka bra.

Sist han fikk det kjøpte æ våtservietta hos vetrinærn som va "syrlig", lukta eddik..:( Men d va kjæmpe bra. Smaka stygt av potan å så han sleika ikkje så mykje,sleiking gjør d jo værre..

Lykke tel!:)

Skrevet

1000 takk for alle svar.Blir så oppgitt når man ikke kan hjelpe han, men nå skal vi prøve litt av hvert;) Må nok skifte vetrinær for sist vi var der måtte vi ut med over 2000kr for "ingenting".. Pluss at vi måtte inn på sjekk igjen for å få ny resept. Mener det er kun for å tjene penger, når det er de samme problemene.... Oppdretteren mente att vi kun skulle bruke vom til for. Det viser seg nå att de fleste valpene de solgte har atopisk eksem;( Vet att det er "vanlig" på boxere, men hvis det er arvelig, så bør man kanskje ikke avle på hunden sin. Stakkars boffsen min;(

Skrevet

For det første, få tak i en annen dyrlege.Ta ringerunden og spør om de har peil på allergi og eksem hos hunder.

Så dette med å fôre på ren vom, anbefales rett og slett ikke. Det er mye vitaminer og mineraler som hunden da ikke får i seg samt andre ting. Da er det bedre å prøve med allergifor som dyrlegen har. Både Eukanuba og Royal Canin har allergifor som har gitt positive resultater.

Så er det å unngå at han slikker på labbene, det gjør vondt verre. Istedet for å bruke "lampeskjerm" som plager vettet av de fleste hunder, så finnes det oppblåsbare "kanter" som gjør at de ikke kommer til. Det er verdt et forsøk...

Og ja, det høres ut som om oppdretter ikke er helt seriøs, når vedkommende avler på noe som er kjent med at det er eksem og allergi =( Dessverre, ikke et ukjent fenomen.

Uansett, lykke til og håper at boffen blir kvitt eller får mindre problemer med dette =)

Skrevet

Sinksalve kan gjøre susen. Enkelt og billig. Brukt det mye på mine hunder ved slike plager, og gjør det nå på min hund på potene, fungerer kjempefint og ingen bivirksninger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...