Gå til innhold

Tips til legging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en sønn på 4,5 år som stort sett har vært grei å legge i hele sitt liv. Siste måneden har han lagt seg, men så står han opp igjen; skal bare på do, skal bare ha et glass vann, skal bare ha en kos, skal bare hente bilen sin........ Vi har sendt ham i seng igjen, så går det noen minutter så er det på an igjen. Har to døtre til som også har hatt noen korte slike perioder. Men det har riktignok godt fort over. Hvis noen har noen gode tips til hvordan en skal få en slutt på det, så tas de imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags leggerutiner her dere? Prøvd å lese på senga, la han høre på musikk, lydbok el.l?

Husk at han får gi kos til de han måtte trenge gi kos til før han går til rommet, også at han drikker litt f.eks før/etter tannpuss, og går på do før han går i senga.

Kan kanskje være lurt å ikke la han ha leker med i senga, kun kosedyr om han har det, og da passe på at kosedyr(ene) er der.

Skrevet

Vi pleier spise kveldsmat etter barnetv. Pysjene er allerede på før barnetv. Han pleier få tannpuss og har stort sett en lang dotur før han legger seg. En av oss pleier å lese og synge for ham. Han pleier ikke å ha hverken leker eller kosedyr i senga. Og den som ikke legger han pleier som oftest å stikke innom å gi en kos. Men han kommer likevel, og det er slitsomt.

Skrevet

Men takk for svar storebror og knerten:)

Skrevet

høres jo ut som dere har gode rutiner. Lillemor var også slik en stund, hun er akkurat fyllt 4 år, men faktisk når vi sluttet å lese og synge for henne om kvelden, og hun fikk høre på lydbok, da ble det bedre.

Tenkte bare siden du skrev han måtte hente bilen sin, så pleier han kanskje å ha den med i senga.

Skrevet

Jeg tror alle barn må igjennom den perioden der. Det er bare å være konsekvens, så går det over av seg selv... Når h*n finner ut at det ikke er noe "vinning" med det....

Skrevet

4-åringen vår har vore slik og. Etter tips her inne kjøpte vi mp3-spelar til bursdagen hans (dvs han fekk iPod shuffle men eg fekk ikkje til å bruke den så den ligg ubrukt mens han brukar mp3-spelaren min...). Han vil stort sett høyre på roleg musikk, type Enya, og komme-ut-frå-rommet-episodane er kutta ned til 0-1 no mens det var 4-8 gongar før. Suksess :o)

Skrevet

Hei!

Takk! Kanskje jeg får gå til innkjøp av mp3-spiller. Hvis han henter bilen sin eller en annen leke er det for å sette det på plass på rommet sitt. Egentlig bare et påskudd for å stå opp igjen. Lesinga på senga er bare noen få minutter. Tidligere delte han rom med storesøster. Han savner nok å ha henne der og liker nok ikke helt å ligge helt alene på rommet. Hun er veldig fornøyd med å ha eget rom da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...