Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Hva kan dere ABSOLUTT IKKE spise? Kan dere spise mandariner? Godteri...? Reagerer barnet deres på brus? (kullsyre)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Ifølge min jordmor så har de gått bort fra hva amn kan spise/ikke spise når man ammer da alle barn er ulike og tåler ulike ting. Jeg rører ikke sigaretter og alkohol, men ellers så spise jeg alt:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Dere skjønner, jeg har fått advarsel mot sitrus, gummigodteri, melk, brød, sjokolade, kål, løk, appelsin/eplejuice og div annet. Jeg er litt frustrert, for jeg kan jo i følge råd, nesten ikke spise noenting...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Spis som vanlig du og du vil fort merke om ditt barn reagerer på noe du har spist;)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Mine har reagert på løk, sjokolade, brus, appelsiner, mandariner, kål, iste.. Var det jeg kom på i farten. Prøv deg frem forsiktig og ikke med alt på en gang.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Litt av alt går som oftest bra, bare det ikke blir mengder. Min gutt reagerte på kål, og vet at andre også har gjort det. Så nå med nr 2 blir det nok kun kål jeg blir å være forsiktig med i utg.pkt, så får jeg heller se det an etterhvert
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg har aldri tenkt særlig over hva jeg spiser, har spist og drukket alt jeg har hatt lyst på- utenom alkohol og slikt da. Jeg har et normalt sunt kosthold, og lillejenta har aldri fått noen problemer av noe jeg har spist, annet enn egg- da får hun veldig løs og stinkende avføring.
Knotten & lille persille Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Her har det aller meste gått bra, med unntak av brokkoli og taco-krydder. Nå når hun har blitt 7 mnd reagerer hun ikke på noenting lenger.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 litt forsiktig med løk og andre matvarer jeg vet gir luft i magen. Drikker heller ikke store mengder farris.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Med denne karen: Kål, blomkål, brokkoli, sukkererter, erter, løk, kålrot, reker, skalldyr og jordbær. Kan heller ikke spise store mengder citrusfrukt, druer eller plommer, da det gir skikkelig fart på magen til mini. Med forrigemann måtte jeg unngå det samme som ovenfor bortsett fra reker, skalldyr og jordbær. Men da måtte jeg unngå brus (særlig lightvarianter) og annen kullsyreholdig drikke de første 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #11 Skrevet 17. november 2009 Det varierer fra barn til barn hva man kan eller ikke kan spise. Med denne kan jeg ikke spise noe som inneholder sukker, kunstige søtningsstoffer, gjær, melk, soya, eller noe som helst av frukt eller grønnsaker (eplejuice går, pussig nok), krydret mat, etc, etc. Har ikke prøvd reker, brus nøtter og en del andre typiske vondt-i-magen-triggere, for hun ville garantert reagere på de også. Spenstig kosthold, kan man si!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2009 #12 Skrevet 17. november 2009 kaffe må jeg holde meg langt unna, kutta det ut når jeg gikk gravid for jeg ble så kvalm. etter fødselen har jeg prøvd noen ganger for jeg har hatt så lyst på d, men da er det en jente som får vondt i magen sin gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå