Gå til innhold

Gruer meg til operasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 år som skal operere ned en testikkel i januar. gruer meg, tenker på narkose osv. kansje gutten blir redd osv. Noen som har erfaring med dette med sine egne barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini har tatt mandlene, det var nok ingen moro opplevelse for han. Han ble tvunget til flere ting han ikke ville, men jeg tenkte litt sånn at det er jo for å ville han det beste.

Nå er bare mini 16 mnd og da er det jo vanskelig og forklarer at nå skal det og det skje. Når du kommer på sykehuset så fortell hva som skal skje, ikke før for da blir det enda mer skummelt.

Skrevet

Hei,

Jeg TROR at du får være med helt inn til oprasjonstuen når barna er så lite det var det de sa de pleide å gjøre da vi var inne. Sykepleierene kan også komme ut å holde deg oppdatert under oprasjonen. Du kan også få be om å være med han så fort han kommer ut av oprasjonsalen slik at du er der når han våkner.

Min lille ble operert i all hast da han var spedbarn, også et testikkel relatert problem.

Det gikk kjempebra, selv om den tiden han var inne til oprasjon var forferdelig for meg. Fikk super oppfølning og ble kjemperørt av den omsorgen sykepleierene og legene hadde for oss. Vi hadde virkelig førsteklasse service hele veien og det var veldig godt å ha den tryggeheten. (Innlagte barn pleier å få litt ekstra oppmerksomhet.. )

Sønnen min hadde ingen problemmer med narkose, til tross for høy feber og at han hadde drukket litt.

Mitt beste råd er å ta med deg noen en nær vennine, mannen din, familiemedlem som kan være hos deg når han er inne til oprasjonen og ringe sykehuset dere skal til får å få den infoen du føler du trenger rett av dem.

Skrevet

ja går vel bra..er jo gjort på 30-60 min..er bare et lite snitt for å få den ned.. men liker ikke tanken alikevel:(

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, men det går bra..

Ta kontakt med sykehuset å snakk med dem. De vet jo at hvis du er urolig vil det påvirke barnet, derfor er det viktig at du er rolig og vet hva som skal skje..

Skrevet

Vår gutt tok mandlene. Han var fire da.

Fikk et hefte fra Diakonsykehuset på Lovisenberg (ike der vi opererte, men fikk av ei venninne av mamma) som var beregnet på barn. Vi leste i dette endel på forhånd, så han var ganske godt forberedt - det var en stor fordel (han var jo året større da...)

Gikk kjempefint med gutten vår, verre var det med mamma... Fikk være med inn helt til han var lagt i narkose. Pappaen holdt han da han fikk narkose (heldigvis, for jeg knakk sammen - syntes det var fælt å se på). Men gutten syntes bare det hadde vært spennende har han sagt etterpå.

Ble selv lagt i narkose da jeg var 1, 3 og 6 år. Mamma syntes det var like ille hver eneste gang, mens jeg syntes bare det var kjekt å være på sykehus, med all den ekstra oppmerksomheten som fulgte.

Det går sikkert kjempe bra! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...