Gå til innhold

Erfaringer med modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akupunktøren min sa i dag at neste uke kan vi begynne med modningsakupunktur om jeg vil.

Noen som har erfaring med det? Hva er det egentlig det skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til modningsakupunktur, og er veldig fornøyd med det.

Den gjør så livormunnen din modnes, at vevet blir mykere og at selve tuppen trekker seg oppover og blir klar til fødselen. Kanskje får du åpning også.

Jeg har vært på to timer så langt, og har fått 2 cm åpning. Har to timer igjen før jeg er ferdig.

I tillegg setter hun nåler som gir meg energi og styrke fram mot den store dagen.

Modningsakupunktur setter ikke i gang fødselen, men den på en måte gjør alt klart. Sånn at når du først føder så går det lettere.

Skrevet

Var litt sånn jeg hadde forstått det ja:)

Høres jo veldig lurt ut. Skal spørre om det med nåler for energi og styrke også, er så utrolig trøtt for tiden at litt ekstra overskudd når den store dagen kommer kan nok komme godt med :)

Skrevet

Jeg har gått til modningsakupunktur både i forrige svangerskap og i dette. Men jeg må innrømme at jeg sitter igjen og føler at det var bortkastet penger... Regnet ut at jeg brukte tilsammen over 4000 kroner på akupunkturen bare i dette svangerskapet, og tror ikke jeg får så mye igjen for det.

Forrige gang fødte jeg 5 dager over termin og hadde en kjempe lang og tøff fødsel - altså ingen virkning. Denne gangen er jeg også på overtid, men vet jo selvfølgelig ikke hvordan fødselen blir. Men om fødselen blir bedre enn forrige gang er det jo absolutt ikke sikkert det har noe med akupunkturen å gjøre...

Kanskje funker det, kanskje ikke. Det er jo kanskje verdt å forsøke, men vær obs på at pengene flyr. Min akupunktør foreslo at vi begynte i uke 34, og gikk en gang i uken. Fra uke 37 gikk jeg to ganger... og da flyr pengene fort! Nå angrer jeg faktisk veldig på at jeg har brukt så masse penger på noe som jeg ikke får noe igjen av.

Jeg har hatt veldig tro på det og skal ikke si at det ikke funker, men har nå funnet ut at dersom jeg får et barn til skal jeg ikke gidde å bruke penger på det. Tror det gir veldig begrenset effekt.

Skrevet

Modningsakupunktur skal bare klargjøre og styrke livmoren, men hos meg hadde den nok litt vel kraftig effekt. Hadde time til modningsakupunktur kl. 13.00, og vannet mitt gikk kl 18.00 samme dag..:)

Var 3 dager før termin for jeg turte ikke å starte med akupunktur før. Så hos meg var det nok ganske modent og klart, og akupunkturen var vel bare dråpen som fikk begeret til å renne over, for å si det sånn.. ;)

Skrevet

Har hørt om flere der vannet har gått like etter modningsakupunktur faktisk. Jeg tok det før forrige fødsel, men min akupunktør var skeptisk til å gjøre det, ettersom hun mente at man ikke skal prøve å påvirke alt dette for mye utenfra, babyen kommer når den er klar. Vel, endte med at vannet gikk uten at fødselen kom igang, og jeg måtte settes igang. Denne gangen skal jeg ikke ta modningsakupunktur eller bringebærkapsler eller noe sånt. Det er bare å vente og stole på at kroppen tar seg av alt sammen. Hvis det er noe som er lurt, så er det å få nåler som gir energi. Tror nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...