Gå til innhold

Dere som har vært i Paris..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært der en gang før.

Vært på Louvre, eiffeltårnet, disneyland og champs elysse.

Men er det noe andre steder dere anbefaler meg å se? Oppleve?

Skal besøke Notre Dame denne gangen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det den kirken?

Skrevet

Sacre Coeur er fin, men jeg syntes Montmarte var heseblesende og egentlig ikke så veldig givende, men hvis du er musikkinteressert så sjekk konsertlista på Elysee Montmartre (ala Rockefeller) - vi fikk med oss favorittbandet Modest Mouse når vi var der, og det var magisk! :)

Ellers så er katakombene vel verdt et besøk, med mindre du har klaustrofobi - er mørke ganger ca 50 meter under bakken fylt med hodeskaller og knokler fra gamle overfylte kirkegårder.. Litt morbid kanskje, men artig å ha opplevd.

Og for å fortsette i den morbide sfære så er de to store kirkegårdene også på must see-lista, hvor man kan besøke gravene til bla Jim Morrison, Edith Piaf, Oscar Wilde, Emile Durkheim, erge Gainsbourg m. fl.

Forøvrig så planlegger vi å dra til Versailles neste gang, men har ikke vært der ennå, så det kan jeg ikke anbefale ;)

God tur, jeg vil også!!! :)

Skrevet

Les da vinci koden av Dan Brown før du drar. Bruk den som guidebok. Gir deg en helt annen måte å oppleve paris på.

Skrevet

Anbefaler Versailles som ligger rett utenfor Paris?

Skrevet

Det gjør jeg og. Fantastisk. Og Fontainebleu. (Jaktslottet til napoleon, mener jeg å huske.)

Skrevet

Dra til Versailles. Fountain Bleu er også veldig flott og mye mindre enn Versailles.

Musee D´Orsay er bra hvis du liker Van Gogh osv.

St. Germain Des Pres er bra for shopping og mat, det samme er Marais.

Drikk te på Hotel De Crillon (hvis du tør), fancy og dyrt og litt moro.

Operaen (Garnier) er et must synes jeg.

Ellers er Paris en veldig fin by og gå i, vi var der forrige helg og tok ikke metro eller buss en eneste gang, sånn sett kommer du også alltid over du noe ikke har sett før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...