Gå til innhold

smokk

Linnea&Meg+LilleSpire

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor vill ikke barnet mitt ta smokk!!?

hun har så sugebehov, men vill ikke ha smokke...

Hum prøver å ta hånden, men greier ikke å suge lenge på den, pga motorikken...

hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått min niese til å ta smokk, etter mange forsøk fra mammaen. For med mine måtte jeg holde smokken på plass i begynnelsen til babyn skjønte å holde den selv.

Er sugebehovet stort, som mine barn har hatt, skjønner jeg frustrasjonen. Men du må bare holde ut og stappe den inn igjen og igjen...

Skrevet

Mine barn har ikke skjønt vitsen med smokk. De fikk prøve mange forskjellige uten hell. De skjønner ikke den suttingen. De ammer og koser på brystet i steden. Kunne ønske meg smokk en del ganger hvor det er litt mer hendig!

Skrevet

Min lille brukte smokkene til avent 0-6 mnd, men spyttet disse bare ut selv om han hadde et stort suttebehov. Vi prøvde derfor når han var 7 uker med mam sine 4 mnd + smokker (vet de har forskjellige, for oss funket de blå "sommerfugl" smokkene best da de formet seg best etter den lilles kinn. 4 mnd smokkene funket mye bedre, han klarer å holde de i munnen. Min lille har litt høy gane i tillegg da, men er kanskje verdt å prøve en større smokk?

Skrevet

Nja, et triks er å bytte smokktype eller dyppe den i sukkervann.

Skrevet

Hva med å ikke gjøre noe? Barn kan vokse opp relativt greit uten å bruke smokk... Passer ikke for alle rett og slett.

Skrevet

Min midterste hang i puppen nesten konstant i starten. Veldig sugebehov. Men smokk nektet hun å ta, enda vi forsøkte alle typene vi kunne få tak i, holdt den inni munnen hennes osv. Hun var sterk, og spyttet dem bare ut igjen når hun fikk sjansen. Men det går seg nå til da. Selv om det er stress å amme så ofte i starten, så går de første månedene så sinnsykt fort, at det fort er glemt ;) Når de blir litt eldre blir de interessert i andre ting, og sugebehovet er ikke så stort. Og veldig kjekt å slippe smokke avvenning senere da ;)

Skrevet

prøv nuk sine, de tok jenta vår etter mye frustrasjon med mam sine.. åsså må de nok holdes på plas litt ja..jenta mi klarer bare å holde på smokken når hun ligger. er 9 uker nå, noen som vet om det er normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...