Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Etter at jeg fikk stryk i fjord fikk jeg ikke komme inn på høyskole, Vil ikke miste ett år til. Har vært veldig opptatt med oppussing av ny leilighet derfor fikk jeg ikke øvd til eksamen. Kan dere hva så snill å gi meg tips til hvordan jeg skal få en stå karakter. Jeg har store vanskeligheter med å bygge på tekst og forstår i noe av de sjangere jeg leser. Takk på forhånd!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Kjære deg hva har du strøket i da? Du må jo lese for å stå i fag!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Les oppgaven, les oppgaven, les oppgaven.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Jeg anbefaler deg å lese i kveld! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 muntlig eller skriftlig dette da?
Lillepromp blir storesøster Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Hvis det skriftlige teller må du ha med ordbok i alle fall. Tenk på at sammensatte ord på norsk skrives i ett. Eksempel: Norskeksamen og ståkarakter. Når du skal skrive en tekst må du ha en tidslinje i hodet og holde deg til den. Begynn et sted og jobb deg videre. Skriv ryddig, les oppgaven godt og sist men ikke minst bruk den tiden du har!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 takk for svar alle sammen, det er skriftlig. Har sett flere ganger gjennom boka. Føler ikke at det er noe jeg kan øve på egentlig. Jeg har Eksamenstiden er på 5 timer, men siden jeg har skrive vansker så får jeg en time ekstra da blir det 6 timer til sammen
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Skriftlig bokmål i morgen? Skal ta den jeg også :-) Bergen her... Vet ikke om vi får fagskrivingsdag eller friskrivingsdag i morgen (vil tro fagskriving), men på alle fagskrivingseksamener jeg har sett er det ihvertfall en tolkningsoppgave (tolk novelle/dikt osv). Jeg har også fokusert litt på norsk språkhistorie, norrøn litteratur og lest gjennom særemnet mitt igjen. (Tok den muntlige i vår) Lykke til ;-)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 http://www.utdanningsdirektoratet.no/Eksamensoppgaver gå ned på N (for norsk) så finner du masse tidligere eksamensoppgaver :-) greit å se på dem for å få litt oversikt over hvordan det kommer til å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå