mirredutt Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Lyst å starte en her jeg bor, men lurer litt på hva dere mener er et must for at kafèen skal være bra.
Mammaen til Isak Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Selvfølgelig kvaliteten på varene, altså god hjemmelaga mat og kaffe,varme drikker av gode varer. Blide,serviceinnstilte ansatte Gjerne hjemmekoselige lokaler,feks med slagbenker med puter,pledd, lykter En cafe for meg er et sted som dette og er det alt dette, kommer jeg tilbake gang etter gang
tante grusom master of law Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Fint og koselig interiør. Ikke for sterilt, men det er jo min smak. Hyggelig service. Og for guds skyld! Ikke ha kinakål og mais i salaten!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Ingen unger, babyer, barnevogner etc. God mat og god kaffe. Trenger ikke være så avansert bare det er delikat.
Gjest sug lut Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Digre kakestykker. God kaffe. Ungefritt.
SuperGlad Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 En lun stemning gode store sofaer masse puter i sofaene pledd tepper fra taket som kan "skille båsene" litt så det blir intimt skikkelig laid back musikk, gjerne av band som madrugada og ghost dog. gjerne en åpen peis.
~sjiraff~ Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Viktigste er god mat. Hjelper ikke om interiøret er superkult hvis maten suger. Og styr unna pølser, hamburger og pf på barnemenyen )
SuperGlad Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 mat ville JEG likt wok, div salater, tapas.taco, wraps. litt eksotisk kosemat.
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Litt "lun" og rolig stemning med tanke på interiør. At det er mulig at baguetter, rundstykker o.l blir smurt når man bestiller det. Ha gjerne forskjellig godt brød, ciabattas ol. istedet for bare vanlige rundstykker. Salaten er også et must at blir laget når man bestiller den. Ha gjerne flere type dressinger. Kaker som brownies, div muffins, gulrotkake o.l. Helst hjemmelaget. Altså ikke bestilt fra bakeri. Og hvis du skal servere vaffler så ikke stek opp alt på morningen. Er så kjipt å få kalde, seige vaffler. Prøv kanskje å satse litt på sunn mat. Skal du ha varmmat så unngå vanlige hamburgere ala gatekjøkken, pommes fries og pølser . Gjerne enkle pastaretter, varme sandwich, supper o.l Muligheter til å kunne få kjøpt smoothies. Sånn ønsker jeg å ha det på cafèen jeg drømmer om å starte.
erteposen + 4 Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 For meg er det en uten millioner av barn, men det er nok fornuftig å ha ok fasiliteter for skift og stell av barn. Helt greit om det ikke er lov til å ta med vogna inn, men det er flott om det er et vindu til å sette barna utenfor. God kaffi, og ikke noe fancy kaffi som stopper opp køa i lang tid laga av folk som igrunnen ikke kan kaffi:) Hjemmebaka er bra, og sunne alternativ. Av varm mat fungerer det bedre med en liten meny av mat fra grunnen, eller en stor som består av pommes og fabrikat.
Helverine Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 For meg betyr det mye at det er diverse typer kaffe, også som man kan ta med seg
mirredutt Skrevet 16. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2009 Takk for svar jenter! Jeg tenker ganske likt som dere. Lun stemning, god kaffe og hjemmelaget mat. Ikke så veldig mange retter, men skikkelig god kvalitet på de rettene vi tilbyr. Tenker også at det skal være et sted hvor man i helgen (på kveldstid) kan nyte god drikke og evt en liten matbit før man drar "på byen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå