idamamma-00 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Er 21+1 i dag. Har ikke hatt noe særlig med kynnere i det hele tatt, men plutselig i dag har jeg hatt mange. Det gjør ikke vondt, men synest det er litt ubehagelig... Noen som har det sånn? Så rart at det kom plutselig.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Jeg er i uke 24+2 og har hatt kynnere siden uke 15... Her har jg kynnere hver eneste dag, og har hatt opptil hatt 2 hele dager med kynnere...
MammaMø med to små Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Jeg har hatt kynnere siden uke 13-14. kommer og går. er ikke hver dag,men sånn innimellom:)
*SMASK* Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Jeg er 26+2 og har kynnere daglig. Noen ganger er de skikkelig vonde sånn at jeg må legge meg ned eller bare stå i ro og puste. Hadde ingenting av dette i forrige svangerskap -og har lurt på om jeg bør foreta meg noe eller ikke. Gjorde et forsøk i går på å ta det veldig med ro, hvilte litt på sofaen to ganger i løpet i dagen -og jammen ble det en helt kynner-fri dag. Men i dag er det påan igjen. Som ei skrev lenger oppe -så har jeg også hatt noen hele dager der magen har vært stram og småvond i ett sett. Om noen her inne vet noe som hjelper evt. om dette er grunn til å redusere arbeidsmengde eller lignende så skriv noen ord. Jeg er i 100% stilling og hadde håpet å kunne jobbe fullt egentlig helt til permisjonsstart, men jeg vil ikke gamble. Babyen kommer selvsagt før mine jobb-behov. Men kanskje er det bare meg som er uvitende -og at babyens plager ikke korrelerer med mine opplevde plager med disse sammentrekningene. Takknemlig for svar og gode råd (ikke meningen å kuppe tråden din idamamma-00, men det er vel sånn noenlunde innenfor det du spør om... håper jeg)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Lurer på om jeg har en del kynnere.. Vet ikke helt hvordan de skal føles, men hvis jeg stresser eller "anstrenger" meg (løfter litt tungt, gjør husarbeid o.l.), så føles det som magen skal "sprekke". Det er en sånn stram følelse på nedre del av magen (under navlen)..og det gir seg ikke før jeg setter meg ned og slapper av..
Gjest Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Jeg har slitt veldig med kynnere siden uke 15, er 20 uker idag. De er innimellom så ille at jeg blir kvalm og må puste meg gjennom dem. De er ikke veldig smertefulle, men så ubehagelige at de er på grensen til vonde. Jeg har fått beskjed om å ta det med ro, og de har roet seg litt, men i helgen kom de tilbake selv om jeg hadde rolige dager. Idag fikk jeg beskjed av jordmor nummer fire om at jeg må ta dem på alvor, og har blitt anbefalt sykemelding. Jeg kommer til å sykemelde meg nå, har prøvd å få det til, men vil ikke risikere noe. Babyen går foran alt. Håper dette var litt oppklarende, Smask, det er nok lurt å hvertfall redusere arbeidsmengden litt.
idamamma-00 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 He he.. det går fint *smask*, det var sånn respons jeg gjerne ville ha. Høre om andre med samme opplevelser og kanskje få noen gode råd. Jeg har ikke merket noe til kynnere før i dag, og da har jeg hatt mange, mange gjennom hele dagen. Jeg jobber også 100% og har vært i super form de siste ukene - håpet det skulle vare lenge!!! Ble skuffet når dagen ble sånn, æsj, høres teit ut, men så deilig når alt bare funker og man er i topp form. Føler ikke at jeg har stresset noe heller, kan det være i en spesiell periode når babyen vokser mye (det gjør den vel hele tiden nå..), eller fordi livmoren strekker seg voldsomt..? Man blir jo litt bekymret når det plutselig kommer, for vet at om det blir for mye kynnere så tidlig må jeg begynne å ta det mer med ro... Livmoren har litt mer enn 4 mnd å trene seg på...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 17. november 2009 #8 Skrevet 17. november 2009 T.o.m når jeg sitter helt i ro og ser på tv, eller er på pc så kan jeg få en del kynnere også.... utrolig ubehagelig...
♥Madame_Mim♥ Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Har alle her inne kynnere eller?? Jeg er førstegangs og er 25+2 i dag. Har fremdeles ikke kjent noe som helst til kynnere unntatt helt i begynnelsen av svangerskapet etter samleie.. Er dette unormalt? Huff alt man skal bekymre seg over :-(
alse Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Jeg har hatt veldig mye kynnere i tidligere svangerskap. Min tidligere erfaring er at det eneste som hjelper er å ta det med ro. Jeg har hatt problemer med å gå opp en trapp, gå rolig 500 meter osv. I et svangerskap var de redd det skulle utvikle seg til rier og "dømte" meg til ryggleie i sofaen i 12 uker. Men: Denne gangen har jeg erfart noe nytt: Hvis jeg er ekstremt nøye med å ikke ha klær som strammer over/under magen, så har jeg MYE mindre kynnere. I mitt tilfelle må jeg være ekstrem:-). Feks kan jeg bare bruke "monstertruser", ikke lavere gravide-truser enn rett under puppene, ikke engang gravide-stretch-bukser. Alt må være helt helt løst. Ikke særlig lekkert, men bedre enn 12 uker på ryggen. Hadde vært morsomt å høre om andre kunne ha nytte av å prøve det samme!
idamamma-00 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2009 Ja, sånn hadde jeg det i går... Hadde kjempe mange kynnere på kvelden mens vi bare satt helt stille i sofaen og pratet. Var helt sliten i magen da jeg gikk og la meg i går. I dag har jeg ikke hatt en eneste kynner så langt - merkelige greier!!!!! Det som er litt morsomt er at magen har vokst mye de siste par dagene, jeg føler meg plutselig helt "stinn". Kanskje der rett og slett er grunnen..? Håper det ikke fortsetter i dette tempoet, da blir jeg plutselig veldig stor... Kan vente litt med det!! Nei, jeg hadde absolutt ikke bekymret meg over å ikke ha kynnere i uke 25, det tror jeg ikke jeg heller hadde første svangerskap. Det kommer mot slutten, og da begynner det å bli ubehagelig med skikkelig stor mage.
idamamma-00 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2009 He he morsomt!!! Det stemmer når jeg tenker meg om at jeg synest den tightsen i går strammet akkurat på feil plass over magen, kanskje det var noe av grunnen. Jeg gikk og dro i den tightsen hele dagen, men tenkte ikke over at det kunne være det. Tusen takk for tips;))) Mannen blir sikkert glad når monstertrusene kommer på, men vet det er uunngåelig, hadde det sist også - og de var skikkelig god å ha på) Men ser ekstremt usexy ut....
*SMASK* Skrevet 17. november 2009 #13 Skrevet 17. november 2009 Most fruitful.... Jeg var til glukose belastningstest i dag og benyttet anledningen til å stikke innom legen min. Jeg ble sykemeldt 50% med en gang. Det var ingenting å diskutere. Skal ned igjen nå for å sjekke at jeg ikke går med premature rier. Så takker for god tilbakemelding og råd. Litt kjedelig med sykemeldingen, men ser samtidig frem til dager som kan inneholde noe mer enn bare jobb, mat og sofa. Har ikke kunnet gå meg en liten tur med hunden engang -og jeg som egentlig er lett hyper av natur. Nå kan jeg kanskje få litt mer innhold i hverdagen. Det gjenstår selvsagt å se hvor "flink" jeg blir til å bruke tiden til ingenting. En kunst det der. Monstertruser og halve dager på jobb -here I come
idamamma-00 Skrevet 17. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2009 Lykke til, og nyt det - dagene går helt sikkert fort nok likevel. Deilig å få jobbe litt iallefall. Håper det roer seg litt, det gjør det helt sikkert. Var faktisk innom Kappahl i dag og kikket på monstertruser og amme-bh, men det ble med tanken denne gangen.... Neste gang...)
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Jeg og er plaget med mange kynnere om dagen.. blir litt redd jeg :/ De er ikke vonde men jeg synes jeg har veldig mange.. Hvor ofte ca kommer de hos dere og kjenner dere de et annet sted unntatt at magen blir hard?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå