ONE|love Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Det hele startet på lørdagen. Trusa mi ble plutselig klissvåt ikke så leng etter at jeg hadde stått opp. Det føltes ut som jeg hadde tisset på meg rett og slett, men følte meg skråsikker på at det ikke kunne være tilfelle. Har ikke slitt med nå urinlekkasjer tidligere (men det kan jo ha begynt nå). Jeg pratet med min mor og hun mente at jeg skulle se det an og bruke bind resten av dagen. Bindet holdt seg tørt hele dagen så jeg tok det av, ble vått i trusa igjen ikke så leng etterpå. Jeg så på trusa jeg hadde brukt første gangen det hadde skjedd og så en ganske stor flekkblandet med litt utflod (brukte en rød truse, så jeg så ikke om det var blod). Så jeg tenkte at hvis det skjer igjen i morgen (på søndag) så skulle jeg ta en telefon til føden. Da jeg våknet den morgenen var jeg klissvåt nedentil igjen (før jeg reiste meg fra senga). Så gikk jeg på do og tørket meg og da så jeg litt gulfargede utflod som var svært rennende. Jeg hadde lest at utflod kunne plutselig endre farge og konsistens så jeg gikk ut ifra at det var utflod som hadde kommet dagen før. Mot kvelden igjen ble det skikkelig vått igjen. Kjente liksom at jeg ble våt imellom lårene. Hadde vært på do å tisset rett før jeg gikk ut så følte meg ganske skråsikker på at det ikke kunne være en urinlekkasje. Da jeg våknet denne morgenen var det like vått igjen så jeg ringte ned til føden. Jordmora jeg pratet med ba meg om å ta på ett bind å ta det med ned når det ble vått. Så her har jeg gått i hele dag med samme bindet og har ikke blitt annet enn litt fuktig der nede. Kjenner masse bevegelser så føler ikke at noe annet er galt. Er kjempe lei av å gå å tenke på hva dette kan være for noe. Jeg og samboeren min har lukta på trusa i går etter at dette skjedde og vi syntes begge at det luktet slik vi har lest fostervann skal lukte. Ja, jeg pakket trusa mi opp i nesa til sambo. Er så usikker og vil vite hva jeg skal gjøre nå. Er 32 uker. Noen som har noe råd å gi?
Mamsebamsen Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Jeg hadde det likedan da min første fødsel startet. Det lakk litt fostervann en dag (ca 3-4 ss), men hodet var så kraftig festet at det fungerte som en propp. Da jeg var på kontroll på føden senere den dagen klarte derfor ikke jordmor å se at det kom noe fostervann. Natten 1 1/2 dag senere gikk resten av vannet som en foss, etter et døgn med rier. Slimproppen gikk samtidig som første vannavgang, og det så ut som blodblandet slim, slik du beskriver. Hvis det viser seg at dette virkelig er vannavgang, er det stor risiko for infeksjon etter et par dager, siden det da er åpent opp til fosteret. Siden dette skjedde allerede lørdag, ville jeg ringt føden og fortalt om min bekymring, og faktisk insistert på å komme innom. Sånn for sikkerhets skyld! Hvis fødselen må settes i gang pga en infeksjon, bør du kanskje ha fått en lungemodningssprøyte god tid i forveien, for uke 32 er veldig tidlig. Derfor ville jeg ikke ventet, men ringt med en gang!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Jeg er like langt på vei som deg, dvs 33 uker i morgen, og jeg sliter med at jeg lekker urin sånn plutselig noen ganger. Har heldigvis noe i trusen da.. Men det er blitt værre nå i det siste, mulig det er pga mer nedpress fra babyen.. Er andregangsfødende jeg da, så er vel litt slappere enn deg. Men du får ta med et bind og sjekke det, har ikke annet råd!
ღMorgenSolღ Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Det er likt som jeg har hatt det... Men jeg har hatt det i flere uker!! Vert hos legen og ikke fått noe hjelp... skrev innlegget smerter i nedre del av magen, der står det litt mer om meg.. Men du beskrev det veldi godt.. Men hos meg kommer det mest når jeg er på do, da renner det ut!! Og hvis jeg gjør raske eller brå bevegelser kommer det også, nå er jeg veldi tett inni der..!! Ikke hatt sex siden juli så ting har trekt seg sammen en del.. Er i uke 31+4 nå..
MammantM Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Det var jeg som skrev innlegget. Bare at jeg skrev det med feil bruker ved uhell. Takk for de svarene jeg har fått. Har ikke tatt nå mer kontakt med føden. Bindet jeg har gått med i dag har ikke blitt annet enn litt fuktig så jeg følte det var liten vits. Og jeg regner liksom med at kort tid etter at jeg tar det av så vil det bli like vått igjen i trusa slik som på lørdagen. Har hatt litt ubehag inn i magen som har kommet å gått noen ganger i kveld, men ingenting regelmessig. Føler ikke at det er urinlekkasje det er snakk om, men skjønner ikke hva annet det kan være heller. Merker ikke at det renner heller slik du over her nevnte. Det plutselig bare er der!! Synes det er rart at det ikke blir så vått i bindet, men at det bare blir litt små-fuktig og det lukter slik jeg har lest at fostervann skal lukte. Iallefall er det det jeg ser for meg det skal lukte. Utfloden min har aldri luktet noe før heller. Men det som kommer virker bare som helt vanlig vann. Nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her. Har jo ingenting å ta med til føden heller bare ett litt fuktig bind.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 26. november 2009 #6 Skrevet 26. november 2009 Åååå, dette er jo mye som jeg har det. Hadde jeg gått med truse ville nok den vært byttet 4-5-6 ganger for dag, sikkert mer også, men har på meg innlegg og det virker så mye mindre der, men det absorberer jo og kanskje ikke gir det riktige inntrykket av hva som egentlig kommer? Mitt lukter også litt sånn..tja hva skal man si...ekkelt, men ikke vondt.. rart, får meg ikke til å ringe jeg heller, grunnet dette at jeg har jo "kun" innlegget med "lite" i.... ekkelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå