Gå til innhold

Stripping hos jordmor/lege?


Benedicte22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg trodde stripping var noe jordmor eller lege kunne gjøre på deg rundt termin for evt. å hjelpe deg i gang, men i følge min lege, var stripping å ta forstervannet på deg, og da måtte man gjøre det på sykehuset.. Også jeg som hadde håpet at jordmor eller lege kunne gjøre dette for å hjelpe til:(

Men er jo ikke sikkert at min lege har rett i at stripping er å ta forstervannet. Kan jo hende det finnes flere ting som kalles stripping..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet av lege på overtidsvurdering den 12 dagen, og det var ikke godt i det hele tatt.. De fjerner en hinne med fingeren og etter det kan jo kanskje vannet gå, men det gjorde det ikke på meg. Men det begynte å skje ting allikevel. Dro fra sykehuset i 11-tiden med smårier og dro inn igjen for å føde om kvelden i halv tolv-tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt strippet 2 ganger den siste uka og har termin i morgen. Di går inn å tøyer i livmormunnen og drar i mortappen. Det er veldig vondt. Den første gangen førte det til kraftige kynnere som stoppet opp etter ca 5 timer og den siste gangen førte til at slimproppen gikk. Di gjør det for å stimulere til modning. Noen har veldig god effekt av det og andre ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos jordmor igår, 40+3, og da var det ikke noe spørsmål om hun skulle gjøre noe stripping.. Ble ikke sjekket der nede engang. Ble visst ikke gjort før på overtidskontrollen 12 dager etter termin sa hun..

Så for min del kunne hun gjerne ha tatt seg en kikk og røsket litt, men det var visst ikke noe alternativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...