Gå til innhold

Snart føde - noen spørsmål til de som har litt mer peiling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Førstegangsfødende. Termin i slutten av november.

 

1) HAR IKKE SYKLET: Jeg er helt mørbanket i skrittet/rompa, akkurat som man føler seg etter første lange sykkeltur. Er dette normalt?

 

2) FINNES DET TEGN PÅ AT MAN KAN FORVENTE AT MAN SNART FØDER?:

Er veldig spent på hvordan jeg vil oppdage at fødselen er i gang. Vil man få noe forvarsel, eller vil man bare få sinnsyke vonde rier, senga full av fostervann og så er det ingen vei tilbake? Dette er garantert forskjell fra person til person, men noen som har noe å fortelle om dette?

 

At hodet har festet seg, har det noe å si for om fødselen nærmer seg? At slimproppen kommer har jeg forstått at ikke har noe spesielt å si for hvor lang tid det tar..

 

Takk for alle svar

Bella!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme her! Heelt mørbanka i skrittet/rompa, og skjønner ikke hvorfor! ;s

Er også førstegangs og har termin 24 nov.

Så dette lurer jeg og på;-)

Dytt, dytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Desverre kan jeg nok ikke besvare spørsmålene så godt, siden jeg også er førstegangs, men jeg vil bare si at punkt nr.1 passer godt på meg også. Synes det er ganske rart, men det gjør litt vondt i musklene nedentil, akkurat som man har trent dem skikkelig! Noe jeg ikke har gjort på en stund ;) Kjenner det godt når jeg skal snu meg i senga om natta, for eksempel, og må flytte bena mine fra den ene til den andre sida. Og en del når jeg går.

 

Til nr. 2 så har jeg bare hørt at det kan skje ut av det blå. Altså: Hodet trenger ikke å være festet (noe som det ikke var hos meg da jeg var på kontroll dagen før termin - litt under en uke siden nå), slimproppen trenger vel heller ikke å gå, og man må ikke ha gått rundt med maserier i en evighet heller. Jeg har en del kynnere, men ingen andre indikasjoner på fødsel nå 5 dager over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er 2.gangsfødende og kanskje jeg kan svare på noen av spm. Det er rett at hverken hodet trenger å festes eller man ikke trenger å merke at slimproppen går(eller at den går i det hele). Vannet behøver heller ikke gå før rier og sånt. Det med press nedover i bekkenet er nok det dere kjenner som trykk og at livmoren "øver" seg til rier.

Jeg gikk 13 dg. over med førstemann for to og et halvt år siden, og hun lå ganske langt nede i bekkenet og det kjentes ut som om alt skulle presses ut av meg når jeg dro innover til sykehuset med pressrier. Jeg var til overtidsvurdering den 12 dagen og var veldig moden, så en lege strippet meg/fjernet hinnen, og etter det begynte ting å skje nesten med en gang.

Jeg har termin om 12 dg og jeg håper virkelig at ting skal skje av seg selv denne gangen og helst før termin, men barnet kommer når det selv vil... Men er som dere spent på hvordan det skjer av seg selv, siden jeg ble satt igang sist med hjelp...

 

Lykke til alle ventende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så..at man føler seg gangsperr i underlivet kan kanskje tyde på at det nermer seg da eller? At det er ganske bra modnet eller noe..? hehe, har ikke peiling jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller.. men det er det jeg tenker at det kanskje kan være? Ønsketenkning iallefall.... he he he... jeg føler meg litt på bærtur altså..

 

Bella.

 

(Termin 28 nov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er adregangs.. Hadde denne følelsen nedover beina, på innsiden av låra og i underlivet sist jeg også.. Nøyaktig som dere beskriver det, og jeg har det nå også.

 

Min fødsel starta slik sist gang: Søndag ettermiddag; slimproppen går- og jeg var IKKE i tvil...!!!

Mandag formiddag; Jeg blør en liten tegningsblødning.

Mandag kveld; vannet går.

Tirsdag kveld; prinsen ble født.

Jeg har 11 dager igjen til termin, men ingen lignende tegn på hverken slipropp eller noe annet forløbig, men så vet man aldri fra gang til gang hvordan dette kommer til å starte..

 

Lykke til til dere andre som straks skal føde, jeg gleder meg veldig til å få gullet mitt nå iallefall!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har det akkurat som deg.. akkurat som gangsperre... ondt i skritt, rompe og nederst i magen..... hodet er så og si festet.. langt nedibekkenet.. og når jeg har kynnere så føler jeg at hodet skal komme ut ;) Håper det er modning på gang da. Hadde litt rosa/fersken farget utflod i dagtidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg er 3. gangs, men jeg kan nok heller ikke komme med noen sikkre tegn..

 

Min første fødsel startet med veldig smerter i ryggen en dag i forrvegen. Akkurat som at jeg ikke orket å stå oppreistlenge av gangen.. På morgenen dagen etter våknet jeg å tenkte... uff vondt i ryggen før jeg har stått opp... for en dag... Når jeg skulle reise meg gikk vannet i en stoooor splasjh!!!

Riene begynnte først 9 timer etterpå.. fødsel tok 5 timer.

 

Min andre fødsel kan ikke regnes med.. Fikk Hepatose og ble igangsatt 3 uker før fødsel.. Fødsel tok 1,20 min.. Forferdelig intens!!!!!!!!

 

Nå sitter jeg her i uke 38

Som dere har jeg også smerter i bekkenet og sykt nedpress.. Kjennes ut som at barnet skal presse seg ut når hun rører på seg eller jeg har kynnere. Har så kraftige kynnere at jeg nesten ikke får gått når de kommer, og de kommer tett!! Har menssmerter på og av og bare venter på at vannet skal gå rett som det er.. hm... blir jo aldri klok av dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...