Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Vi har en baby på 3 mnd i hus og er derfor i neste prioriteringsgruppe i kommunen vår. Jeg har hele tiden tenkt at ja, dette må vi bare gjøre, men nå som det ser ut til at influensaen er på tur tilbake og mange har allerede vaksinert seg og smittefaren er dermed mindre, så har jeg blitt litt i tvil. Vi har nemlig tre barn under 6 år som evt skal vaksineres, og dette må mest sannsynlig gjøres med tvang :-( eldstemann får panikk bare jeg nevner det, og de to andre slenger seg på den bølgen.. Ser for meg at det blir et helvete å vaksinere dem, og i tillegg så må de jo ha to doser. Og hva med bivirkninger? Skal, skal ikke??????? Noen som har vaksinert barna sine som vil dele erfaringene med meg, evt komme med tips? Og kom gjerne med argumenter for og i mot vaksine...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Det e rvel bare å bestemme seg for om man skal følge rådene til a) Helsedirektoratet som har ekspertisen og nærhet til all forskning. eller Synsere som helseledere og homopater som har meninger om så mangt men har verken eksperise eller nærhet til den forskningen som betyr noe. Lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Se innlegget om at det ikke er kvikksølv i vaksiner til barn. Kun i denne svineinfluensavaksinen. Der er det motargumenter. Jeg ville fulgt magefølsen om jeg var deg. Er du i tvil så er du i tvil.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 http://www.vaksineaksjon.no/?gclid=CMLo0dv4j54CFYsz3god6DrEnw
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Nå må dere gi dere med den helvetes forbanna vaksineaksjonen! En haug med synsere som har som eneste mål å få folk til å ikke ta vaksinen, fordi de ikke tør selv. Om du vil stole på konspirasjonsteoretikere og idioter, så tar du ikke vaksinen. Om du derimot velger å stole på de som sitter på kunnskapen og ekspertisen, tar du vaksinen. Her har alle tatt den, jeg, far og barna på 9 mnd og 23 mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Anonym 18:30 Du er like mye en idiot som meg. Jeg skal IKKE ta vaksinen, og jeg har hverken vrangforestillinger eller diverse konspirasjonsteorier gående. Jeg jobber selv i helsevesenet og både min mann og far er leger. I dette hus skal INGEN vaksineres. Og her er vi meg, far og baby på 6 uker! Jeg vil gjerne at kommer med bedre utsagn enn "stole på de som sitter på kunnskapen og ekspertisen". Selv i fagmiljøene er det delte meninger om vaksinen. Forøvrig anbefalte folkehelseinstituttet på det sterkeste at alle skoleungdommer på slutten av 80- og begynnelsen av 90tallet skulle vaksineres mot meningokokk B. Dersom det sier deg noe så holder du kjeft og respekterer at alle har forskjellige meninger og handler i tråd med egen overbevisning om hva som er rett!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 dette var tydelig et ømtålig tema skjønner jeg.... Takker for svar selv om jeg ikke akkurat føler jeg ble så mye klokere ;-) Vi har noen dager på oss til å vurdere, så får vi se hva vi gjør... HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Tror ikke at det er den minste din som er mest utsatt for influensa. Er ganske trygge når de er så små tenker jeg. Minste min på 1,4 år har akkurat begynt i barnehagen og jeg er mest bekymret for ham. Jeg har selv tatt vaksinen siden jeg er 6 mnd gravid, men jeg ønsker ikke at barna mine skal ta den. Jeg hadde ikke tatt den om det ikke var for at jeg var gravid, selv nå er jeg ikke sikker på om det var riktig. Jeg er "superfrisk" og har ikke engang hatt vanlig influensa i voksen alder (er 36 år). Og så hadde jeg så vondt i armen i mange dager, at jeg ikke unner barna den følelsen... Ikke lett dette valget, man må bare gjøre det man selv føler er riktig og ikke tenke på alle andre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Jeg tenker vel også litt sånn, at babyen ikke akkurat er mest utsatt for smitte (den er jo også beskyttet av at vi fullammer), men at de tre som er i bhg kan ta med seg smitte hjem. I utgangspunktet tenker jeg at vi er godt rustet med tanke på en influensarunde, vi er friske og fysisk sterke alle sammen, men så er jeg engstelig for de vi kan smitte som ikke er like sterke (deriblant vår yngste). Jeg er nesten helt sikker på at vi må holde fast en hysterisk femåring for at legen skal få stikke ham i armen, og selv om treåringene nå sier at det er greit så har jeg mine tvil om at de sitter rolig og lar legen stikke uten motstand :-( Det er dette som gjør at jeg blir usikker, for jeg har lite lyst til å tvinge ungene mine til dette.... Men så er det klart at hvis vi velger å ikke ta den og noen blir alvorlig syke så vil jeg jo ikke kunne tilgi meg selv. Det er ikke lett dette her.... Hi
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 skriver under på anonym 18:51 så sant som det er sagt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå