Gå til innhold

Permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt sent ute, å skal nå levere søknad til Nav om svangerskapspermisjon. Men jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ha 80 % eller 100 % lønn under permisjonstiden. Synes at 36 uker til meg er litt lite, men det er jo et pluss at far får 10 uker. Samtidig synes jeg at barnet er litt for liten til å begynne i bhg når hun er 9 mnd. Har desverre ingen mulighet til å ta ekstra permisjon uten lønn da jeg tjener ganske lite i utgangspunktet å trenger hver eneste krone som kommer inn.

Hva har dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin midten av januar,går ut i permisjon til jul og skal begynne å jobbe igjen i oktober((inkl.4 ukers ferie),da skal far ha ti uker så barnet rekker kanskje akkurat bli 1 år før han må i bhg,og jeg er hjemme med100% lønn

Skrevet

Jeg har valgt 100% lønn.

Med nytt hus og snart ny bil så må det bare jobbes.

Men vi har krav på 2 timer til amming i arbeidstiden. Kan jo begynne litt senere eller gå litt tidligere. Det har jeg tenkt å benytte meg av når jeg begynner å jobbe igjen i august.

Skrevet

Ok, tusentakk. Ja, da skal jeg velge 100 % lønn, så får jeg 36 uker, pluss 4 ukers ferie? (blir det rett) og far får 10 uker.

Har ikke tenkt på at vi har krav på ferie i tillegg. Vet jo ingenting jeg ;)

Men nå ble jeg litt klokere :)

Skrevet

og husk at totalt sett vil utbetalingen bli litt større med hundre prosent i 46 uker enn ved 80% i 56 uker. Så da kan det uansett være smartere om man har god kontroll på økonomien å velge hundre prosent utbetaling, og så holde av litt penger hver mnd, og så be om et par mnd ulønnet permisjon etterpå.

Skrevet

Hvis man velger 100% utbetaling og tar et par måneder ulønnet permisjon etterpå........... Vil ikke det da nesten bli det samme som å velge 80% utbetaling?

Jeg har valgt 80% for å være mest mulig hjemme. Når permisjonen er over skal jeg ha 7 uker ferie. Tok mindre ferie nå i sommer for heller å overføre 2 uker til neste år:-) Syns jeg er heldig som får så masse tid hjemme med barnet. Da er den lille 13 måneder når han skal begynne i barnehagen.

Skrevet

jeg skal levere søknaden på onsdag. her har vi falt på 80% jeg har permisjon 4 dager i uken å en ulønnet dag å far tar ut sin permisjon denne dagen i vårt tilfelle fredagen.fra den lille er 6 uker. jeg kan da være hjemme i 56 uker å itillegg skal jeg ta ut mine 5 ferie uker.

dette ble den beste løsningen for oss da far ikke er noen stelle hjemme type.

må si meg fornøyd med dette :D aller helst hadde vi ønsket å føre alle fars ukene til meg med det gikk ikke så da måtte vi tenke alternativt

Skrevet

Vi gjør det på samme måte som dere når det gjeder pappaperm, januarbaby:-) Det blir fredag eller mandag her, koselig med langhelg med hele familien:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...