BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Vi har store problem med soving på natta, så får mange forskjellige råd. No legg vi han mellom 19.00 og 19.90. Bading ca. kl. 19, også natt etter det. Helsestasjon mener 18-19. Svigers,slekt og venner mener vi legger lillegull alt for tidlig sånn som det er. Blir så usikker. Kortid er det leggetid hos dokke? Kor mange ganger våknar dei i løpet av natta? Ammer fortsatt? Og når står barnet opp?
MammantilPatrick Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Lillegutt er straks 8 mnd. Han har sin siste dupp fra kl 14-16. Da er han kjempetrøtt når kl er 18, og veldig klar for senga. Han sover da gjennom hele natten til ca kl 07. Han sluttet å spise på natta da han var 4 mnd. Mange mener vi legger han for tidlig, men han er jo kjempetrøtt, og han sover jo hele natten også.
Lemonia Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Her er leggetiden 21. Det har den vært siden han var 5 mnd (han er nå straks ett år). Da sover han til 10-11. Han våkner ikke i løpet av natten. Akkurat når de legger seg synes jeg er uvesentlig. Det er ingen regel som sier at barn skal være i seng til et bestemt tidspunkt. Det som er viktig er at de får så mye søvn som de trenger. For gutten vår, og for oss selv, passer disse sovetidene perfekt, men dere må finne ut hva som passer dere best og jeg synes vel at hverken familie eller helsesøster har noe de skulle ha sagt.
Gjest yrild Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Hei :-) Jeg ville ikke hørt på noen :-) Alle sier forskjellig og til syvende og sist er barnet ditt helt unikt og du må finne frem til det som passer for ham og for dere. Vi la stumpen 18.30 frem til ca 8 mnd. Da begynte han å våkne kl 6 og mannen min ble sur og umulig å ha med å gjøre (he he) så da forskøv vi legging til 19.30. Nå sovner han nesten alltid inn kl 19.50 og våkner for morgen mellom 07 og 07.30. Han er alltid blid og fornøyd (bortsett fra innimellom nå med tenner som popper opp), så han får nok søvn :-) Vi har hatt en pupping på natten nå fra ca 9 mnd. Når han våkner oftere enn det blir det byssing.
Lemonia Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Mente selvsagt at familie og helsesøster IKKE har noe de skulle ha sagt. Dere kjenner barnet deres best.
Style_hunter Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Lille sønn på 6,5mnd legger seg kl 20-20.30. Og det er perfekt tid for han. da sover han til kl 07 neste dag. HS hoppet høyt på stolen da jeg fortalte henne det da hun selvfølgelig mente at han burde være i seng senest kl 19, men jeg er av den mening at barn ikke er roboter. Har aldri klar og vil aldri klare å legge min sønn kl 19, og hvorfor vil jeg at han skal stå opp kl 05 om morgenen? Det er veldig individuelt når barnet blir trøtt og hvor mye søvn det trenger. Finn ut hva som passer best for dere og ditt barn. Alltid veldig mange andre som skal mene noe - ikke bry deg om det. Du vet best hva som passer for dere:) Når jeg forteller i Italia når norske barn legger seg hopper de høyt og spør hvordan det er mulig. Der legger de seg betrakelig senere enn kl 19 og de vokser opp de også og har ikke noe større problemer enn norske barn pga for lite søvn:)
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 Hmm.. Gjett om eg er misunnelig på dokke!! Vi har hatt store problemer heilt sidan mini var liten med nattesøvnen. Eller, han har faktisk blitt berre verre og verre heile tida. Og eg holder på å bli gal!! Som sagt så legger vi han mellom 19- 19.30, og da sovner han seinast kl.20. Då søv han et par timar sammenhengande før han begynner å vakne. Etter det så søv han nesten ingenting. Varierer veldig fra natt til natt kortid han våkner og kor lenge han er våken. Men han søv aldri lenger enn to timar sammenhengande etter 12. Han skrik ikkje, vil berre ha oppmerksomheit. Så lenge en sit ved senga er han storfornøgd. Ellers hylskrik han. Klokken 4 - 5 er han lys våken og heilt klar for å stå opp. Dagtid er det like gale. Viss eg er heldig søv han max 2 timar fordelt utover 2 perioder. Siste gang legg han seg rundt 14.00. Etter å ha fyllt ut sævnskjema fann vi ut at han søv igjennomsnitt 7-8 timar i døgnet.. Det er aaaalt for lite!
Maia&Mathias <3 Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Huff, stakkars dere, det høres jo helt forferdelig ut!! Vi har vært så heldige at vi har fått en gutt med godt sovehjerte, ihvertfall på natta. Vi legger han mellom kl 18 - 18.30 og han sovner alltid før kl 19. Han har sovet hele natta helt siden han var 3,5 mnd (bortsett fra når han er forkjøla og får tenner da) De siste morgenene har han våknet mellom 8-8.30, men vanligvis våkner han mellom 7-8. På dagen sover han 2-3 lurer på 30min-1,5 timer hver.
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2009 Det er ikkje noke kjekt nei.. Det som er verst er det at eg lurer heile tida på ka som gale, om han har vondt noken plass og om eg rett å slett ikkje ser om det er noke anna han trenger. For det er jo ikkje normalt at han skal sove så lite? Huff, nei... Får berre krysse fingrane for at det ikkje er noke og at det snart går over...
<3 Meg & prinsessen <3 Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 er ikke altid like lett med den sovingen.... var masse oppe jeg også...men nå er mini lagt i 18.-18.30 tiden og er skikkelig trøtt...og sover som oftest til kl 06.... så står vi opp i halv 8 tiden men her har det gått mest av seg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå