Gå til innhold

Problemer med arbeidsgiver ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd problemer med arbeidsgiver i svangerskapet ? Har vært 50 % sykemeldt frem til nå pga kvalme og bekkenløsning. Kom på jobb idag og følte meg virkelig dårlig. Kastet opp og hadde veldig vondt i magen, fikk først beskjed om å finne meg i å stå på jobb hele dagen. Siden jeg står hele dagen alene i en kafe med både mat, kaffi og høyt tempo, sa jeg at det var jeg virkelig ikke iform til. Fikk da tilbake at jeg har vært et problem siden jeg ble gravid, og hun spurte meg om jeg trodde at graviditet var en sykdom ? Hun hadde vært igjennom fire svangerskap selv og hadde aldri opplevd å være i dårlig form. Jeg prøvde da å si at dette er noe som varierer fra person til person og at dette desverre ikke er noe jeg styrer selv. Fikk beskjed om å dra hjem og sykmelde meg 100 % så hun slapp mere styr med meg. Var kjempe lei meg og følte meg som verdens dårligste menneske. Skikkelig ekkel opplevelse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skjønner godt hva du mener. Var på jobb i dag jeg også med en sykmelding, ikke så godt mottatt nei. Har ikke vært på jobb på lenge for jeg fikk en datter mai 2008, var da sykemeldt så å si hele svangerskapet. Under permisjonen ble det foretatt en operasjon i ene skulderen som ikke ble bra. Så permisjonen ble satt på vent i 6 mnd. Når jeg da skulle bynne på jobb var jeg 4 mnd gravid og veldig dårlig (kvalme, svimmel, vondt i mellomgulvet, hodepine og tretthet) så jeg ble sykemeldt. Jeg hadde egentlig bare 1 mnd oppsigelse å jobbe, men ble sykemeldt før det da. Nå sa han at han kom til å sluttføre meg, slik at jeg fikk pengene for oppsigelsestiden og slapp å arbeide den. Men, sykepengene mine blir vel da regnet ut fra arbeidsledighetstrygd, likedan som permisjonspengene. Det blir ikke akktuelt for meg, han kan ikke si meg opp under sykm. Er glad når dette tullet er ferdig. Har vært styr tidligere også, forskjellsbehandling på arbplassen. Jeg har hatt veldig dårlig samvittighet, men får høre fra andre at det skal jeg ikke ha.

 

Sykmeld deg 100% og kos deg istedet for å gå å gruve deg til arbeidsdagene. Hvis dette ødelegger for deg, som at du ikke vil tilbake på denne plassen, bruk siste del av permisjonen til å finne deg noe annet. Jeg er på utkikk allerede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånne mennesker skulle virkelig ikke hatt lov til å være sjefer.Hadde aldri fått meg til å behandle andre mennesker sånn. Akkurat som om man ikke har dårlig samvittighet fra før for å ikke være iform og klare jobben. Hadde jeg kunnet styre dette selv hadde jeg jobbet fullt frem til permisjonen starter, men det er desverre ikke sånn. Presset meg endel i begynnelsen for ikke å være vekke, men har nå bestemt meg for å tenke litt på den lille i magen også. Vi har tross alt en til å tenke på. Håper på å få en 100 % sykemelding så jeg slipper å dra tilbake dit. Orker ikke å bruke mere energi på dette nå. Håper det ordner seg for deg også, føler med deg. Kan aldri tro at man kan si opp noen som er sykemeldt eller som er i din situasjon. Er tross alt veldig strenge regler iforhold til gravide på arbeidsplassen, og det ikke uten grunn. Krysser fingrene for at det ordner seg for oss begge å at vi får begynne å glede oss over den lille isteden for å bruke energipå det der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff..jeg sliter også litt med arbeidsgiverne mine. Jeg er daglig leder på en kaffebar, men har likevell noen sjefer over meg som eier plassen. Nå er jeg blitt 100%sykemeldt..etter mye om og men.. jeg har ikke villet sykemelde meg fordi jeg veit at det ikke er noen som kan komme på jobb i stede for meg..men nå har jeg klart å la være å tenke at det er mitt problem, men at det er eierne sitt problem. Jeg er nå da 100%sykemeldt, og ser ikke for meg at jeg kommer tilbake i jobb - er kvalm, spyr, vont i ryggen, og jeg står hele dagen i stess osv..det funker bare ikke for en gravid person. Likevell, nå da jeg er sykemeldt, ringer sjefene til meg og ber meg ta tak i ditt og datt på jobb, fikse vaktliste etc etc..jeg blir gal..får jo ikke fri..jeg er jo fortsatt "på jobb" oppi hode mitt... æsj..skal heldigvis til legen den 25., og skal snakke med han. Hvis det er sånn at jeg da blir sykemeldt ut svangerskapet, skal jeg være flink å si ordentlig ifra om at jeg ikke har noe ansvar på jobben nå som jeg er sykemeldt... huff..det er så slitsomt i en sånn bransje hvor lover og regler ikke blir tatt på alvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, forstår deg veldig godt. Jobber også på kaffebar og det er krevende når man ikke er iform. Står alene hele dagen og har ikke mulighet til å verken spise eller sette meg ned når jeg trenger det. Presset meg endel i begynnelsen pga at det ikke var andre som kunne jobbe, men bestemte meg også for at dette ikke er mitt problem. Akkurat nå er babyen det viktigste og kommer før arbeidsplassen. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg. Det er nå vi skal nyte tiden og ikke tenke på sånne ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Vi får jo ingen bonus eller skryt å klapp på skulderen allikevel, fordi om vi går å hangler på arbeid, så jeg har bestemt meg for å kose meg med jenta på 1,5 og babyen i magen + at jeg har to jenter på 12 og 15 også, som går å ser på at moren kjemper seg gjennom hverdagen :-(

Håper det ordner seg for oss, og det gjør det sikkert :-) Alt ordner seg til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...