Aprilbarn mamma Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Etter å ha vært kvalm og kastet opp i de to første månedene av svangerskapet, så gledet jeg meg til å ha en fin periode i 2. trimester. Jeg er i uke 19 nå. Men jeg blir så fort sliten på jobb. Da blir jeg svimmel og mister all energi, blir kvalm og i verste fall kaster jeg opp, samtidig som jeg merker at jeg får veldig kort lunte. Jeg blir veldig trøtt i 21- 22 tida på kvelden og sover 9- 10 timer hver natt. Jeg skal til legen i morgen for å høre om det er noen grunn til det og høre om jeg kan få kanskje 20- 30 % sykmelding. Det er veldig uvant for meg fordi jeg har som regel høy arbeidskapasitet, og nå føler jeg at jeg ikke får gjort noe.
proud mama Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 hei hei! Jeg har det på samme måte, å har dermed ingen energi til å arbeide. Jeg var kvalm å kastet opp de 3 første månedene, å har ikke fått tilbake all energien jeg hadde før graviditeten. Jeg er i uke 25 nå. Jeg fikk tips fra jordmor om å unngå å stå mye i ro, og alltid ha med litt væske å drikke. å gjerne spise banan eller druesukkertabletter for å bli bra igjen. Det hjelper også for min del å spise ofte også. men ta dette opp med lege og/eller jordmor:) mvh
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 huff ja, det er ikke noe greit... har det sånn selv. blir klokka over 22 så er jeg i koma neste dag... og denne gangen har jeg vært utrolig hissig, merker at jeg angrer selv etter jeg har sagt noe... stakkar sambo:/ vi får trøste oss med at det går over og at premien ert fantastisk:)
Marzmamma Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 har det på samme måte jeg også...hadde forsåvidt et "fint" første trimester uten de store utfordringene både fysisk og psykisk. Nå er jeg i 22 uke, og kjenner meg såå sliten om dagen pluss at jeg er mye mer hormonell enn noen gang! Trøster meg med å tenke framover, det er jo så mye å se frem til! Det har jo aldri vært kortere tid fram til vi får se prinsessa vår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå