Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Hei, jeg får nå dekket 64% av barnehageutgiftene. Har forstått at jeg kan få dette i 3 år. Har ikke søkt om OS, men kan jeg få dette i 3 år i tillegg til barnehagestøtte, eller får jeg kun to år med OS om jeg har fått ett år til barnehagestøtte allerede? Takk for hjelpen!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Det fungerer ikke slik du tenker:) Dersom du har stønad til barnepass, så løper overgangsstønadstiden din selv om du ikke mottar overgangsstønad(OS) nå. Derfor lønner det seg å ta begge deler samtidig. For ellers mister du noe av eller alle de 3 årene med OS. Om du nå har stønad til barnepass i de neste 3 årene, så har du tapt OS-tiden du kunne hatt i tillegg/samtidig). Du har rett på OS i inntil 3 år, og kan ha rett på 2-3 år ekstra ved nødvendig utdannelse. Stønad til barnepass kan du faktisk ha helt til yngste barnet er ferdig i 4. klasse eller lenger(ved handicap og rett til barnepass utover 4.klasse). Det er ikke bare i 3 år, nei:)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Tusen takk for utfyllende svar! Kjempesnilt av deg Ha en fin dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå