Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Kan noen forklare meg nøyaktig hvordan man kan få bort denne reklamen på siden her? Irriterer vettet av meg denne Duplo- reklamen! Tusen takk hvis det finnes en tålmodig sjel der!
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Trenger hjelp jeg å. Før jeg klikker i vinkel pga den forba.... Duploreklamen!!!!! Hjelp oss! Vær så snill:)
Cruella De Vil Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Bruker dere Adblock Plus? I så fall er det bare å filtrere ut den reklamen. Jeg filtrerer typisk ut alle swf-reklamer, og har ikke sett noe til Duplo-reklame, så det er det enkleste, synes jeg. Hvis dere ikke har Adblock Plus, installer denne, den er etter min mening uunværlig når man er på sider som dette, nettaviser osv. Velg Tools i menyen, og Add-ons. Gå inn på "Get Add-ons" til venstre, skriv inn "adblock" i søkefeltet og trykk enter. Da skal Adblock Plus komme opp som alternativ. velg "Add to firefox"-knappen for å installere det. Etterpå må dere da velge hvilke items den skal filtrere ut, bruk ABP-knappen som kommer øverst til høyre i nettleseren. Håper dette ble noenlunde forståelig.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Signerer denne. Dinbaby er håpløs uten Adblock Plus!
stjertløvetann Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Hvordan vet man hvilke items som skal blokkeres da? Kom jo opp en eviglang liste.. Og hvis jeg blokkerer ett og ett så forsvinner de bare for anledningen og kommer tilbake igjen.. Argh! Må ha det inn med teskje ja
Cruella De Vil Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Ja, du må typisk legge inn regler, som gjelder for flere, med wildcard (*). Altså, finn en lenke du ønsker å blokkere i listen som dukker opp (under "Blockable items on current page"). Dobbeltklikk på denne, så får du opp et vindu "Add Addblock Plus filter rule". Her ser du du kan blokkere typisk patterns, altså f.eks. alle sider som starter med "www.aftenposten.no" hvis det er det du ønsker... For sider som dette her, er jeg stort sett bare interessert i å blokkere swf-reklamer (det er de som har de slitsomme animeringene og som kan få maskinen til å gå helt i stå), resten kan godt stå for min del (så belønner man de som lager "snille" reklamer ). Jeg har f.eks. lagt inn et filter som ser slik ut: http://adtech.panthercustomer.com/*swf* Da blokkerer jeg alle reklamer fra denne portalen, som er av typen swf. For å gjøre dette editerte jeg altså regelen under "Custom" i filter rule-vinduet og valgte save. Håper dette var oppklarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå