Gå til innhold

Jobb og fødselspermisjon.. Vet du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobb gjennom manpower akkurat nå. Men har bare 1. ukes oppdrag i gangen.. Pga at det firmaet jeg jobber for ikke vet hvordan neste uken blir.

Nå ringte de fra en annen plass, og spurte om jeg ville ha fast deltid. Men det kunne bli en del jobbing det da sa han. Skal på en samtale osv på fredag.

Er nå i uke 12. Og som jeg ser er eneste krav om å få permisjonpenger at man har hatt jobb i 6 av 10 siste mnd før fødsel. Det greier jeg da akkurat hvis jeg jobber ut svangerskapet nå, da jeg har jobbet noen uker allerede.

MEN, må tenke framover også. Fikk bekkenløsning med Iris. Hos manpower har jeg rett på sykepenger etter 4 uker. Noen som vet om dette er 4 uker fra man ble ansatt, eller 4 uker man har vært i oppdrag?

Hvor mange uker må man ha jobbet for å ha rett på sykepenger andre plasser?

Og hvordan er det med retten på sykepenger når man er ansatt deltid, men har jobbet fulltid??

Mange spm her, men vil jo såklart ha alt i orden når jeg nå er inne i min "tjene opp retten til permisjonspenger" periode =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke hvor man jobber som avgjør når man har rett på sykepenger, det er det nav som gjør for det er jo de som utbetaler pengene. Det vanlige er at man må ha vært i jobb i minst 4 uker for å få sykepenger, MEN om man går rett fra en jobb til en annen kan man likevel få sykepenger. Rett på sykepenger har man enten man jobber deltid eller heltid, men det man får utbetalt er jo selvsagt avhengig av hva du har tjent. I utgangspunktet er det hva du tjener de 4 siste ukene før sykemeldingen som er grunnlaget, men har man hatt veldig variabel inntekt kan det gjennomsnittsberegnes for et lengre tidsrom f.eks 3 eller 6 mnd. Håper dette svarte på det du lurte på.

Skrevet

Ja, det var et ganske bra svar =) Så man må ikke opparbeide seg rett på sykepenger på hver arbeidsplass man kommer til altså?

Trodde det jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...