¤ LilleMi ¤ Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Skal ha den i sånn rund form, ikke langpanne. Også må den være litt saftig og god:)
Mammaen til Isak Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Denne syns jeg er veldig god. Mørk,saftig og blir bare bedre for hver dag. 200gr smør 2 dl vann 4 ss kakao 4,5 dl sukker 4 dl hv mel 1 ts natron 1 ts bakepulver 2 egg 1,5 dl rømme Smelt vann og smør i kjele, rør inn kako og sukker til sukkeret er smeltet. Ha i det tørre, visp inn egg og rømme tilslutt. Alt blandes i kjelen,så ta en litt romslig kjele. Rund form, feks 26cm, 180gr midt i ovnen, ca en time. Avhenger av ovnen. Min må steke litt lenger. Skal være fuktig inni, og blir en kompakt kake som er litt klissete. Kremen i oppskriften er smørkrem men her kan du lage glasur eller annen krem alt etter hva du liker. Si i fra hvis du vil ha oppskrift på den også.
¤ LilleMi ¤ Skrevet 16. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2009 Takk takk:) Tar gjerne imot oppskriften på smørkremen også, for den jeg prøvde å lage en gang smakte bare smør!!!!
Lea Laus Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Dette er den ultimate skjokoladekaken. Jeg fikk utrolig mye skryt sist gang jeg lagde den. http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=492 Topp den med masse melkepletter og den smaker himmelsk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå