Gå til innhold

Svigers og svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så mange her inne som har et anstrengt forhold til sine svigers (og/eller egne foreldre), og selv om jeg syns det er trist for de det gjelder, kan jeg ikke annet enn å være så glad for at jeg og mannen ikke har de same problemene.

Vi skal feire jul sammen med hans foreldre for første gang, og selv om jeg syns det blir rart ( i og med at det ikke er jul slik det pleier for min del) gleder jeg meg til en hyggelig kveld med mat og kos. Så på 2. dag skal vi reise hjem til mine foreldre og vært i familieselskaper der, og det gleder mannen seg til også :)

Men så dukket det opp i dag, nyttårsaften. Da har vi ingen planer, og siden vi har skaffet oss hund i sommer, vil vi være hjemme for å gi den trygge rammer under nyttårsrakettene. Så da foreslo mannen at vi skulle invitere mine foreldre (hans reiser bort) og ha de er på mat og hygge.

Syns det er så koselig at vi kan ha det hyggelig med våre foreldre og svigerforeldre, ingen sure miner, joda vi er forskjellige, og noen har sine sære sider, men vi kan legge alt sånnt småplukk til side når det er jul og høytid og for å være sammen.

Min svigermor er en veldig hyggelig, varm og raus person, og jeg er glad for å kjenne henne. Svigerfar er en underlig skrue, men han er søt på sin måte.

Viktig å anerkjenne at vi er forskjellige, og så sette pris på det som er hyggelig.

Bare en tanke nå i førjulstiden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det er litt merkelig å se hvordan alle innleggene fylt av eder og galle får masse oppslutning, men med en gang det er noe hyggelig, så er det ingen som gidder svare..

jeg og er glad i min svigermor, setter pris på mange av hennes sider, selv om hun er en tanke "kort".. :)

Skrevet

Jeg er også blandt de heldige som har ett godt forhold til mine foreldre, mine svigerforeldre og mine ex-svigerforeldre (mine barns besteforeldre)

Må si det var litt rart den første bursdagen her i huset til min mann. Det var meg, min mann med hans barn, mine foreldre, søster med hennes familie, min svigermor, mine ex-svigerforeldre, min ex, min ex.svoger, ungenes oldeforeldre på begge sider og en grantante. Også dukket min manns ex-stebarn opp.

Vi har en rar og komplisert familie, men det er så deilig at alle er EN familie som ikke har noe imot å feire en dag eller flere sammen, uansett hvem som er der. Vi hadde fint klart å vært strandet på en øde øy i en mnd sammen, uten at vi gikk hverandre på nakken.

Jeg tenkte med gru på hvordan det skulle bli når jeg forlot min ex-mann og fikk en ny mann en stund senere. Man hører jo om alle svigerforeldre fra helvete, så jeg grudde meg litt kan man si. Men jeg er så glad i min store, rare, kompliserte familie. Vi er egentlig veldig enkle, vi er en FAMILIE!!! Så hva vi er, hva vi kalles har ikke noe å si.

Jeg gleder meg til jul. Den skal feires litt her og litt der, huset er åpent for alle i julen.

Skrevet

Dere er utrolig heldige. Sett pris på at dere har det sånn. :)

Selv gikk jeg fra å være "svigermors drøm" til det motsatte da jeg fikk nye svigerforeldre. Altså, da jeg fikk ny type..

Var kjempe-rart.. Jeg var vant til å ha et godt forhold til mine svigerforeldre.. Men de nye liker meg tydeligvis ikke.. Og det er synd, for det går ut over ungene.. De kommer omtrent ikke på besøk, ringer aldri osv.

Skrevet

Selv om jeg ble litt svimmel av å sortere hvem som var hvem i familieselskapet ditt er jeg veldig glad på dine vegne 11:44:)

Høres ut som et varmt og godt hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...