Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 I løpet av den siste uka har foreningen for uventet barnedød ringt, foreningen Et barn for lite og idag ringte foreningen for hjertesyke barn. Jeg er nå i 8mnd. Synes det er fryktlig vanskelig å si nei til lodd nå. Noen som tror de kan finne hvem som er gravid eller akurat fått baby?
blond Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 For noen år siden fant noen ut at disse foreningene hadde funnet adressene på Liberoklubben. Er du medlem der?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 ja, faktisk- har vært med der en stund, hentet babypakke for ikke så lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Tror nok ikke det er en tilfeldighet, nei, men jeg skjønner ikke hvor de har informasjonen sin ifra?! Det er jo konfidensiell, medisinsk informasjon! Selv har jeg ikke blitt oppringt under graviditetene, men umiddelbart etterpå begge gangene. Og siden aldri..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Det er selvfølgelig ikke tilfeldig at de ringer. Vet ikke hvor de får opplysningene dine fra nå, men de har nok sine metoder. Har hørt mange mange nybakte mødre som har fått telefon fra "krybbedød-foreningen" bare et par uker etter fødselen, og de føler seg følelsmessig utpresset til å gi et bidrag... Jeg synes det er fryktelig uetisk og kommer til å si nei av prinsipp til de som ringer til meg.
blond Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Ble du oppringt etter dere hadde fødselsannonse i avisen?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Uansett info, må de ta hensyn til at folk har reservert seg mot telefonsalg/innsamlinger. Det høres kanskje litt ego ut at jeg har reservert meg også mot veldedige organisasjoner på brønnøysundreg., men er uansett medlem i noen hjelpeorg. som jeg får blader fra og gir penger til av og til. Føler ikke jeg har økonomi til å starte et samarbeid med nye hjelpeorg. Det nytter ikke å bare gi en gang heller, for når man har gitt en gang blir de så oppglødde over det og bruker det mot en i neste telefonoppringning.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Ble også oppringt av mange forskjellige organisasjoner, bl.a. de som er nevnt her, både rett før og rett etter fødsel. (er også medlem av Libero-klubben) Tviler sterkt på at det er en tilfeldighet. Spesielt når en av de (husker ikke hvem) spurte om jeg hadde samvittighet til å si nei, når jeg var gravid selv. Hvordan i h***** visste han det?!? Hadde ikke sagt noe om det...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Disse foreningene gjør sikkert en god jobb, men synes det usmakelig å ringe mennesker som er gravid, eller nettopp kommet hjem med en liten. Man er så fryktig sårbar for slikt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=158523
blond Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 De har fått mange klager på det over mange år. Kontakt forbrukerombudet og spør om de kan gjøre noe. Brønnøysundregisteret er bra, men det kan ta lang tid før de oppdaterer registrene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå