Gå til innhold

Det er ikke kvikksølv i de vanlige vaksinene til barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange her påstår at det er kvikksølv i de vaksinene barna får på helsestasjonen som er en del av det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Dette stemmer ikke! Det er gjort et unntak for denne svineinfluensavaksinen. Det er lov å bruke kvikksølv i Norge i vaksiner som skal brukes i pandemier. Slik at man får mange vaksiner fort. Ellers er det totalforbud mot kvikksølv.

Les her:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80890.aspx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvikksølvet har blitt fjernet nå fra vanlige barnevaksiner, men det var vel kvikksølv i de vaksinene vi selv fikk som barn. Ser dog ikke noe poeng i å ta inn så mye kvikksølv som mulig. Målet må være å redusere.

Skrevet

ja norge har fjernet de vaksinene som inneholder kvikksølv, men det er ikke så grasalt mange år siden...så de fleste her har nok fått vaksine med kvikksølv.

Skrevet

Ja og selv om kvikksølvet er ille nok i denne svineinfluensavaksinen har man skvalen også. Kvikksølvet i vaksinen fester seg i hjernen og nervesystemet. Kvikksølv vi får gjennom maten tas ikke opp av kroppen på denne måten. Det er en annen type kvikksølv.

Skvalen er et stoff vi har naturlig i kroppen. Så hva er så farlig med det sier mange? Det som er farlig er når man tar skvalen og blander det med et virus i en vaksine. Vaksinen skal jo få kroppen til å produsere antistoffer mot viruset. Og når skvalen også er i vaksinen kan kroppen komme til å produsere antistoffer også mot det. Og da får man en autoimmun sykdom som f.eks autisme, leddgikt, kreft osv.

Hadde Norge kjøpt en vaksine uten kvikksølv og skvalen hadde jeg syns vaksinen var grei nok. Om en litt unødvendig. Men denne vaksinen de har kjøpt fordi de har inngått en forpliktende avtale med produsenten for lenge siden er for meg livsfarlig!

Og nå så jeg at de skal bruke babyer som forsøkskaniner. Spedbarn under 6 mnd som er helt uskyldig og ikke kan bestemme dette selv! Jeg blir rett og slett kvalm av foreldre som kan godta noe slikt. Folk kan jo ikke være friske i hodet sitt!

Skrevet

Selv om det ble brukt kvikksølv før så betyr jo ikke det at det er ufarlig. Er vel en grunn til at det er forbudt nå. Er jo ikke lov å ha det i tennene lengre heller. HI

Skrevet

Til 13:37

Så du mener jeg ikke er frisk i hodet mitt, fordi jeg har vaksinert babyen min, som er i en risikogruppe?

Eller er det bare de under 6 mnd. du reagerte på?

Forøvrig så skilles kvikksølvet man får i seg gjennom vaksinen fortere ut enn det man får i seg gjennom mat.

Så det, så!

Helvete så lei jeg er av vaksinemotstanderene!

Skrevet

De fleste vaksineofre pleier å kjempe for å dokumentere sine skader. Ikke så i dette tilfellet, her skal alt skyves under teppet.

Foreldrene har gjort alt i beste mening siden alt har vært så overdramatisert.

Skrevet

Jeg reagerer særlig på de som har babyer under 6 mnd. de må jo være syke i hodet sitt og utrolig dumme. De med barn i risikogruppene skjønner jeg vaksinerer. De har liksom valget mellom pest eller kolera. Alle andre foreldre burde lese litt mer før de svelger rått det folkehelseinstituttet og legemiddelindustrien sier. Og nei kvikksølvet du får gjennom maten er annet enn den i vaksinen. Det i vaksinen fester seg i hjerne og nervesystemet. HI

Skrevet

"Hvordan får mennesker i seg kvikksølv?

Normalt utsettes mennesker for kvikksølv i form av kvikksølvdamp fra amalgamfyllinger, kvikksølvsalter i mat, vann og luft, samt metylkvikksølv som det finnes mye av i fisk, spesielt rovfisk, og sjømat. Nær 100% av metylkvikksølvet i mat tas opp i kroppen og utskilles meget langsomt (halveringstid ca. 70 dager).

Tiomersal brytes ned til etylkvikksølv i kroppen. Metylkvikksølv og etylkvikksølv er beslektede forbindelser, men oppfører seg forskjellig i kroppen. Etylkvikksølv fjernes vesentlig raskere fra blodet enn metylkvikksølv og skilles dermed raskere ut av kroppen via avføring."

Tatt fra http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____80890.aspx

Ser gjerne noe dokumentasjonm om du har, på at Tiomersal fester seg i hjernen og nervesystemet.

Skrevet

Jeg har lest det flere steder. Bla her:

http://altnett.ning.com/group/vaksinasjon/forum/topics/hans-k-gaarder-sannheten-om

Hans K. Gaarder skriver dette i en artikkel:

(Hans K. Gaarder (f. 1960) er utdannet siviløkonom. Han etablerte Institutt for Helseforskning i 1997 som et frittstående helseforskningsinstitutt og er medlem av styret i forbrukerorganisasjonen Fritt Helsevalg.)

"Før inneholdt de fleste vaksiner kvikksølv. Nå er mange vaksiner kvikksølvfrie, men fremdeles inneholder mange vaksiner kvikksølv. Kvikksølvet som benyttes i vaksiner er organisk kvikksølv kalt thimerosal (tiomersal/ thiomersal). Den naturlige formen for kvikksølv er uorganisk kvikksølv (brukt bl.a. i termometre). Organisk kvikksølv som benyttes som vaksinekvikksølv i form av thimerosal/ tiomersal er eksponensielt mer giftig enn uorganisk kvikksølv, fordi det lett binder seg til menneskelig vev, bl.a. i hjerne og lever.

Kvikksølv som blir injisert rett inn i blodet er mye farligere enn kvikksølv i mat. Kvikksølv bidrar til alzheimer. Kvikksølv i hjernen har en akkumulerende effekt. Norge innførte totalforbud mot kvikksølv fra 1. januar 2008. Dette innebærer forbud mot bruk av kvikksølv i enhver form i produkter som selges, i industrien, i næringslivet og i hjemmene osv. Men det finnes et unntak fra kvikksølvforbudet. Kvikksølv i vaksiner – både til barn og voksne – er ennå tillatt! Ifølge forskriften vil dette fortsatt være tillatt på ubestemt tid, se http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20040601-0922.html#2-6 (§ 2-6)."

Skrevet

he he dokumentasjon fra legemiddelverket er vel ikke akkurat en uavnhengig kilde? Så host opp noe uavhengig dokumentasjon som sier det samme som de som har laget vaksinen. (Klart de som har laget produktet og skal selge det prater varmt om det).

Vedder på at du ikke finner noen .................................

Skrevet

anonym 18:52 skrev til anonym 18:23

Skrevet

Hellemååne, man setter jo ikke vaksinen rett i blodet da!

Den injiseres i muskelen, der den gradvis frigjøres.

Og, det er mye mindre kvikksølv i denne vaksinen, enn det er i de vi fikk som barn.

Så, jeg er ikke skeptisk i det hele tatt!

Skrevet

Og en naturelsker i et alternativmiljø er mer til å stole på enn leger og myndighetene?

Han skriver at "hva er vitsen med å vaksinere barna våre mot sykdommer som ikke finnes mer?"

Vel...hva tror du er grunnen til at disse sykdommene nesten ikke finnes mer?

Healing? Bønn?

Skrevet

Regnet med noen ville si noe slikt. Poenget er at det er forskjell på kvikksølvet man får gjennom maten og den som er i vaksinen. Og det er forskjell på å få kvikksølv rett i blodet og få kvikksølv gjennom maten. Rett i blodet er mye verre! Hvor artikkelen er publisert burde vel ikke være avgjørende for om det er fakta at det finnes to typer kvikksølv. HI

Skrevet

Ja, jeg vet det finnes ulike typer kvikksølv.

Jeg vet og at man ikke sprøyter vaksninen rett i blodet, men i muskelen.

Etylkvikksølv brytes raskere ned enn metylkvikksølv, som vi får i oss gjennom mat.

Og ja, jeg synes det er lite seriøst med en siviløkonom som leker ekspert.

Konspirasjonsteorier lenge leve.

Idioter!

Skrevet

Jeg syns bare at folkehelseinsistuttet kommer litt lett unna argumentene de har som "man får mer kvikksølv i seg gjennom maten" og ligende ting de slenger ut til folk. At de folkene sover godt om natten det skjønner jeg bare ikke! Må jo være sinnsykt kynisk og kaldhjertet for å "lure" unna sannheten fra folk. De burde jo si at kvikksølvet i vaksinen er noe helt annet enn den man får gjennom maten. Klart de lyver kanskje ikke om at mengden er større men de fører jo folk bak lyse når de ikke forklarer forskjellen på å få det rett i blodet og det å få det gjennom mat.

Skrevet

anonym 19:20 eller er du HI?

tusen takk for interresant side.

Skrevet

Jeg Hi skrev både innlegget 19:11 og 19:20.

Skrevet

Hva med skvalen da. Er du skeptisk til det?

Og jo kvikksølvet går jo i blodet. Det tas opp av alle organene. Er man gravid vil også fostret ha høyere innhold av kvikksølv i sitt blod enn det moren har. Fatter ikke at gravide kan tenke på å ta den engang.

Skrevet

Nei, er ikke noe særlig bekymret for det heller.

Så det så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...