Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 For første gang i mitt liv har samvittigheten tatt meg. (Sikkert fordi jeg skal bli mamma snart.) Har lyst til å gi penger til en eller annen organisasjon... Noen som har tips om hvilken? Vet man får skattefordeler med å gi over et visst beløp i året. Det dumme er at jeg betaler jo ikke skatt, siden jeg er student. Men det gjør jo derimot samboeren min. Nå gjør man jo ikke dette FOR å få skattefordeler, men det er jo greit å benytte seg av muligheten. Er det han som må gi pengene da, eller er det nok å registrere hans personnummer til pengene som gis?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Det må registreres at det gis fra han, hvis han skal få skattefratrekk. Hvilken org du skal velge, er litt på hvilket formål/måte du mener det er best. Jeg gir SOS-barnebyer og Røde Kors Hjelpekorps mine veledighets penger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå