Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 regnes alt som inntekt.overgangsstønad,barnetrygd å bidrag??lurer fælt .håper noen kan hjelpe meg..
noLadyjustME Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Hei : ) Ja jeg mottar bostøtte, og tror ikke bidrag/barnetrygd er med i beregningene..uten at jeg kan si heeeelt sikkert siden det er en stund siden jeg søkte og glemmer visst fort
Miss Honey Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 de regner kun ut fra inntekt.. foreldrepengene da.. jeg betaler bare 4000 i mnd for leiligheten men får 1800 i bostøtte!! mye mer enn forventet:)
marsbebi Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Betyr det at overgangstønad ikke regnes som inntekt? Hva med stipend/lån?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Det vil si får man lønn, os, barnetrygd og har lån(lånekassen), så får man lite eller ingenting i bostøtte?? Hvordan har man da råd til å betale en leiepris på de over 7000,- i måneden??
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jeg får os, barnetrygd og 3000 i bostøtte. Betaler leie på 7250 kr i mnd + strøm.
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Hva du får i bostøtte kommer faktisk an på hvor i landet du bor. jeg har en husleie på 7000,- mnd + strøm, og får 980,- i bostøtte. Ikke mye å skryte av med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hvordan klarer du det. 980,- det er jo ingenting. Hvordan får dere ting å gå rundt hvis dere får så lite i bostøtte. Her ligger prisene alt i fra 6000,. og opp til de langt over 20 000,-. Har dere to soverom, eller hvordan er det??
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Hei Hvor i landet bor du? Stipend regnes selvfølgelig IKKE som inntekt, dette er jo LÅN fra lånekassen... Men du kan lese og regne ut på kalkulatoren på www.husbanken.no sine sider. Jeg betaler 7000 i husleie og får høyseste sats som er 3850,- eller noe, og dette er uavhengig om hvir høy husleien er. Den høyeste husleien som "regnes" er 6666 eller noe.. men les på sidene dems man kan hvertfall få nesten 4000,- i mnd noe som hjelper godt på. Lykke til. Og ja her har vi to soverom
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fikk beskjed her om at lån og stipend ble regnet som inntekt, så jeg tok ikke det opp i år for å få bostøtte istedet... Men jeg ville nok heller hørt på kommunekontoret ditt i din kommune, siden det blir sagt så mye forskjellig her.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Har lest inne på siden til husbanken mer enn en gang. Jeg bor i Sandnes, men bor hos familie i øyeblikket. Hadde tenkt å flytte for oss selv, men som jeg leser her inne så må jeg si, at jeg blir litt skremt. Jeg trodde at man fikk dekt hele husleien, derfor utrykket bostøtte. Skal vi ha to soverom, så kommer vi ikke under de 7000,. da er vi bare HELDIGE. Vet ikke helt hvordan jeg da skal kunne greie det hele da. Jeg får litt lønn, men det er kun til mars. Lån har jeg, og det er jo ikke billig, bil også. Kanskje jeg syter litt nå, men vil høre hvordan dere andre greier dere??
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 Ja det var akkurat det jeg skjønte nå, at best er å snakke med kommunen her. Jeg var i konktakt med kommunen, men fikk ikke helt svaret jeg ønsket meg. (får man det noen ganger) . Hvis man betaler på et lån, så er det ikke en inntekt vel. Mottar man lån, så blir det regnet som en inntekt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Nei, det er det ikke. trodde det var snakk om å ta opp lån, som feks studielån Mas og mas og få hjelp til å fylle ut skjema, det gjorde jeg og fikk som jeg ville til slutt. Jeg vet om et par som fikk 200 kr mer enn husleie, men de var gift og studenter med barn. Så kommer veldig an på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå