Gå til innhold

Hvordan komme på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ett litt rart spørsmål, men finnes det kjærringråd for hvordan man kan gå over tida?

De fleste vil vel gjerne bli ferdig med det, men min samboer kommer ikke før 13 dager etter termin, og jeg vil virkelig ikke gå gjennom en fødsel alene eller sammen med noen andre enn han.

Skjønner at jeg ikke kan knipe igjen nå det først starter, men hvordan kan jeg unngå at det starter? Og lar det seg i det heletatt gjøre?

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kommer på må være å gjøre det motsatte av kjerringrådene for å sette igang fødsel. Ingen løping i trapper, ingen sex, ingen fødepizza, ingen lakserolje osv.

Skrevet

får vel bare legge meg ned å gjøre ingenting, og satse på at det er en mnd igjen til fødsel....

Skrevet

her ser det ut til at kjerringrådene har mottsatt effekt! innbiller meg at hvis jeg klarer å slappe av og tenke på noe annet, så kanskje det begynner å skje noe her. Så kanskje med fokus på å føde kan gjøre at du går over tiden. For ser det ut til å funke her! Lykke til:)

Skrevet

Vel jeg går med to og det er jo det de er mest redd for at fødselen starter for tidlig for man er jo tilsvarende fullgått når man er 28 uker på vei. og derfor blir man sykemeldt tidlig. nok om det. jeg fikk et tre kvarters foredrag om alt jeg ikke fikk lov å gjøre. i all hovedsak dreier det seg om å ligge eller sitte med bena opp mest mulig. ikke løfte. ikke gå mer enn 15 min om gangen. dropp husarbeidet. ja og ikke presse (helst noe overhodet) når man går på do (om det er vanskelig å unngå kan du jo ta litt lactolose det hjelper, bare ikke for mye det er visst ikke bra.)

så om du setter deg til rette ved tvn, en god bok eller strikketøy og sover ekstra mye så burde du nok klare å holde babyen inne litt ekstra.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...