Gå til innhold

Jeg burde aldri hatt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn føler jeg det.angsten spiser meg opp.å jeg gruer meg som et helv.. til barnehage start.æsj.jeg vil bare trekke meg inn i den trygge hula å bli der.men skjønner at når jeg får barn er det slutt på det.redd jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan være ganske skremmende å få barn. Plutselig har du ansvar for noe som er større enn deg selv; du skal lære et annet menneske å være et menneske sammen med andre mennesker. Komplisert? Joda, men med kjærlighet og grenser hånd i hånd blir de aller fleste av oss likandes folk. Jeg tror du trenger en nøytral part å dele disse angsttankene med. Det er bare sunt å ha ærefrykt for den livsoppgave man får ved å sette et barn til verden, men det skal ikke ta overhånd. :)

Skrevet

Skjønner ikke hva du mener, skriv litt mer om deg og situasjonen din.

Skrevet

Hvis du klarer å gjennomføre det, så vil du merke at ditt eget liv blir bedre. De gjerdene du har satt opp for deg selv må du klatre over og etterhvert rive ned for at barnet ditt skal få h*n renger. Slik lærer du deg at det ikke var så farlig som du trodde, og du vil oppdage at du bare har levd på ett rom uten å bruke hele huset. Når du etterhvert tør å gjøre mer og mer vil du forstå at det mest skremmende av alt ikke er alt som kan skje hvis du gjør de tingene du frykter, men at det er angsten i seg selv som er farlig.

Klem og lykke til!

Skrevet

Ja det er skremmende å ha barn.Men når jeg i tillegg har sånne problemer så blir det mere skremmende å slitsomt.er bare redd jeg..er bare så redd jeg ikke klarer den store oppgaven.. Føler meg så alene med angsten min..

Skrevet

Sosial angst? Tolket det sånn når du sa at du var redd for barnehagestart... Redd for å treffe andre, fremmede mennesker?

Vet ikke hva jeg skal si, men ja, når man får barn må man jo etter en tid også forholde seg til de andre voksne som har med barnet ditt å gjøre. Man er jo ikke alene om å oppdra et barn, du vil jo bli trukket inn i et nettverk før eller senere. Kan vel ikke gjøre annet enn å råde deg til å snakke med en psykolog om angsten din?

Skrevet

Takk for svar .har pratet med psykolog i mange år uten at det har gjort at angsten blir bedre.. er bare så redd for alt som venter meg..jeg burde aldri hatt barn .da kunne jeg trukket meg tilbake i hulen min å blitt der.det hadde vært trygt å godt.slippe å møte ukjente mennesker som bare skal hevde seg selv .å trykke ned andre.sånn har jeg opplevd hele mitt liv.en hakke kylling har jeg vært fordi jeg aldri turte å ta igjen.

Skrevet

Er det samtale psykologen har brukt som metode, eller eksponeringsterapi? Kognitiv psykologi er det som er mest effektivt til kur mot angst. Du skal i samarbeid med en psykolog gjennomføre de tingene du frykter for å gradvis endre tankesettet ditt. Du skal omprogrammere hjernen ved hjelp av mestring.

Dessverre er det ikke alle som blir henvist til riktig sted. Man blir overlatt til seg selv for å finne en behandler blant tusen behandlere. Det holder ikke mål, og er en av grunnene til at den psykiske helsen i Norge blir pinlig lite ivaretatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...