Gå til innhold

Jeg vil ikke fore andres unger!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en uting at andre unger spiser både formiddags (i helgene) og middag her som om det var hjemme, jeg trodde da folk hadde peil på å gå hjem og spise, jeg kan ikke fø på alle. Dra ungane deres hjem når de er sultne, det handler om folkeskikk!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller du kan sende dem hjem når de er sultne eller din familie skal spise. Hvorfor lage så stort problem utav det?

Skrevet

Ærlig talt, når ungene mine blir store nok til å ha venner på besøk skal de gjerne få spise alle måltider sammen med oss, noe annet kunne ikke falle meg inn. Og jeg håper at foreldrene til disse barna er like hyggelige med mine barn, såpass må vi kunne gjøre for barna våre. Gode sosiale relasjoner er jo kjempeviktig for dem, synd om de skal føle at de ikke kan ta med seg venner hjem...

Skrevet

Foreldre som sitter hjemme kan ikke lukte at barna er sultne. Er rett som det er at vår datter har besøk som spiser her. Og har vi ikke nok så ber vi barna pent om å gå hjem til seg selv hvis de er sultne.

Har aldri vært et problem for oss å snakka med barna. Og som sagt har vi nok mat deler vi gjerne. Er det middag hos oss de gjerne vil ha så ber vi de gå hjem å høre med sine egne foreldre om det er greit at de spiser her. For det kan jo hende barna helst skal spise hjemme den dagen.

Skrevet

Jeg forer andres unger til stadighet og er bare glad for det - at ungene mine har venner som er her og er her LENGE er da et gode, ikke et problem. Null stress om de er varsla eller ikke, er det ikke nok av det som egt var middagen spiser de som fortsatt er sultne ei skive etterpå.

Skrevet

Det var da en merkelig holdning, HI.

Vi har tre unger, og huset er nesten alltid full av barnas venner. Vi har andres unger til middag flere dager i uken, og synes det bare er koselig.

Hvis vi har beregnet for lite fordi vi ikek visste at barna vill få besøk som hadde lyst til å spise her, spiser alle bare litt mindre av alt, og så tar vi ei skive etterpå.

No problem.

Jeg synes ikke det handler om folkeskikk, jeg synes det handler om raushet og hjerterom.

Skrevet

Oi oi oi, ungene dine kommer vel ikke til å få problemer med å få venner hjem på besøk til seg, så hjertelig og gjestfri du er!

Skrevet

Vi forer alle som er innom og ser det som en investering i tenåringstiden.

Når ble gjerringhet god folkeskikk, forresten?

Skrevet

Du høster lønnen for å ha et åpent og gjestfritt hus når tenåringsbarna dine og vennene heller vil spise pizza i kjelleren hos deg enn å dra til byen og suse. Jeg har ei svigerinne som alltid har hatt åpent hus og et åpent hjerte for sine barns venner, og jeg ser hvor godt resultat det har gitt, så jeg gjør som henne ( hadde nok gjort det uansett).

Her er det både hjerterom og husrom, men før vi spiser så ber jeg alltid de som er på besøk om å ringe hjem og høre om det er greit at de spiser her. Vi har stadig kamerater av guttene på besøk, og det synes jeg er flott. Når de spiser hos oss så bruker jeg det som en gylden anledning til å bli bedre kjent med dem og dermed ta enda større del i livet til ungdommene mine.

Skrevet

gjør meg ingenting!!! Men vi hadde noen som spiste mat hos oss hver dag i over ett halvt år (far og sønn) da ble jeg litt lei etterhvert, kunne aldri planlegge, mange ganger jeg var sulten etter å ha spist middag osv fordi jeg ikke hadde lagd nok fordi de plutselig kom innom og skulle spise...

Man skal ikke være redd for å dele med andre.... Men når man skjønner man blir utnyttet er det ikke morro lenger da, men noe må en tåle!!! Og en unge spiser ikke så mye heller da....b

Skrevet

Far og sønn? jA, det er vel drøyt!!!

Skrevet

.......så hvorfor gjør du det da?

Skrevet

Send barna til meg.. Her står jeg alltid med åpne armer og lager gjerne mat til de som er på besøk..:-)

Skrevet

Vi foreldre i nærmiljøet her har en uskreven regel. Hvis poden er borte så ringer de alltid hjem og spør om det er greit at de spiser hos dem eller om vi skal ha noe spesielt til middag (det er jo ofte i helgen). Da er det i allefall godkjent om at poden spiser borte... Så enkelt er det.

Bare å spørre dem neste gang og de skal ringe hjem og høre om de skal snart spise.

Skrevet

skjønner ikke problemet jeg...

har du ikke nok mat til en ekstra, sier du bare det. unger godtar det ganske greitt. har du nok og vi spandere er det også greitt!

om ungen har besøk og er sulten er det vel opp til deg å be dem gå hjem og spise eller eventuellt spandere et par brødskiver?

vet at gutten min spiser litt andre steder innimellom, men vennene hans får da ,mat her også om jeg har når de er her, eller de får en skive brød, eller får dele lørdagschipsen med sønnen min om de tilfeldiogvis er her da...

Skrevet

Ikke jeg heller.Foreldrene regner med at ungene kan komme hit å spise,alltid

1 dagen kom den ene sa at han hadde mista bussen.Han fikk middag og åt så mye han hadde lyst til.Men han sa hjemme får vi ikke mat bare brødskiver.

2 Dagen kom han å broren hadde mista bussen liksom.begge fikk mat.

De har ikke råd til mye de skal ha den 9 ungen i desember.

Greit å ha mange barn ,men de skal ha mat eller?

Eldste mann gråt her om dagen fordi det var mindre mat å få når babyn kom huff kan begynne å lure.Ja kan gi dem mat men ikke at det skal bli en vane mener jeg

Skrevet

Enten kødder du eller så ringer du barnevernet.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Nå har jeg ikke så store barn at de har venner med hjem, men de kommer glatt til å få mat her. Er da bare koselig det, og det går vel opp når mine barn er hos andre barn og spiser.

Skrevet

Herregud så kjip!

Her får barna som er på besøk gjerne mat!

Synes det er bare koselig med ungene som koser seg og spiser sammen rundt bordet.

Eller jeg smører brødskiver og gir dem i hånda når de er ute og leker om sommeren.

Bruker å kutte opp frukt til ungene også og servere, for da blir dem så kjempeglad og takknemlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...