MathildeC Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Vi har en toåring og en 6-uker gammel baby. Toåringen er snill og grei, men er jo som toåringer flest - kan gå en på nervene en gang i blant med endeløse gjentakelser eller "se hvor mange perler jeg kan slippe løs på gulvet og trampe på". Slikt som er HELT greit når man har overskudd, men som kan få en til å se litt grått på ting hvis en allerede har det litt tungt. Mannen min har kjempemye å gjøre på jobb, og føler ikke han makter å prestere der. Så kommer han hjem til en sliten kone, og en del skrik og skrål. Middag må lages eller bestilles. Barn må vaskes eller trøstes. Jeg ser på ham at han føler seg helt tom, sliten, nede. Tror han for tiden ønsker seg langt vekk, og jeg er bekymret for ham - og selv blir jeg også smådeprimert når jeg ser hvordan han har det. Og er ikke så flink til å "spille" glad. Huff, håper det går over snart.. skjønner godt det blir en del skilsmiller i de tidlige barneårene.
Anne-B. Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Kanskje han bør vurdere å prøve seg på sykemelding om han ikke er selvstendig da? Den første tida er slitsom. Ikke glem omsorgen for hverandre. Det går seg nok til, når man først plukker opp slikt er det lettere å gjøre noe med det.
3småtroll♥ Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Så flink og snill du er som legger merke til han! Og ikke minst- klarer å skrive et helt inlegg her om mannen din som er sliten uten å nevne med et ord hvor sliten du er!!! Mannen din er heldig som har en så snill kone;) Hva med å legge opp til et rolig tempo for mannen din i noen dager fremover? Virker jo som du har det greit? Kanskje du kunne lage en gryterett, lasagene, pølseform etc kalrt på dagen som bare er å varme til mannen din kommer hjem? Mye som kan hjelpe på med litt planlegging og struktur;) Er eldste i barnehagen på dagen? Kanskje du kan legge klart litt farger og ark som han kan sitte med før/etter middag? Sette på en film for han som han kan roe ned med på ettermidagen- da blir det ikke så bråkete når mannen din kommer hjem... Når barna (barnet) er lagt så kunne du kanskje satt frem noe ost og kjeks som dere kunne kost dere med på kvelden? Litt masasje fra deg setter han sikkert pris på Ellers et viktig moment- snakk med han! Si at du ser og forstår at han er sliten og spør om det er noe du kan gjøre for han;) Kanskje han kunne tenkt seg ut på byen en tur med gutta? Bare for å koble av litt fra familie og jobb:=) Lykke til- du skal se det går over! Men det er viktig å se at det ikke bare er oss mammaer som blir slitne og lei i perioder!
erteposen + 4 Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Kanskje han kan trøstes med at det blir bedre når babyen blir 3 mnd? Det var slik med tvillingene her. Jeg fikk mer oveskudd, og vi fikk kveldene tilbake siden alle var i seng kl 2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå