storm i et vannglass Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Noen som har hatt hund i huset når de har fått baby? Vi har fått en omplasseringshund på 8 mnd. Jeg venter vårt 1 barn på selveste nyttårsaften:) Er veldig spent på hvordan hunden vår vil reagere på dette. Er det noen som har erfaring med slikt? Ei jeg kjenner måtte gi fra seg hunden sin pga sjalusi. Er dette vanlig? Hunden er hanhund- new foundlandsrase. Noen råd/tips?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Først vil jeg bare si at det er uuuutrolig dumt å få seg hund nå!! Vet at dere venter deres første barn og har ingen forutsetninger for å forstå hvor sinnsykt travelt det kan være med baby. Tenk om du får en kolikk unge og ikke får såve ei eineste natt på 6 mnd. orer du virkelig å tilfredstille hundens behov da?? umulig... Men ellers så vil jeg tro at det går helt fint. Bare la hunden få ta del i barnestellet, men sett samtidig grenser hvor hvordan han får oppføre seg, han må ikke få lov å være oppspilt og vill rundt barnet
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Det går helt fint med barn og hund, men det er viktig at du gir hunden mye oppmerksomhet også slik at den ikke blir sjalu. La den hilse på barnet og la han bli en del av familien akkurat som barnet. Det går helt sikkert fint:) Det å ha hund er jo som å ha et ekstra barn, vi storkoser oss med hund og barn
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Vi har en hund på 2,5 år, og ei jente på 5 mnd. Går kjempegreit Har ikke så mange råd å komme med, annet enn at dere må passe på så hunden får tilfredsstilt behovene sine, altså tur, mental stimulering osv. Og, selvfølgelig gi hunden oppmerksomhet når babyen er i samme rom, så den ikke blir sjalu. Men, jeg må vel egentlig si meg litt enig med første anonym her, det er litt dumt å få en hund nå, for det er mye å sette seg inn i, og mer arbeid enn man skulle tro.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Det er hva man gjør det til selv..Har 2 STORE hunder som krever sitt og en baby,går super bra:) Så lenge du gir hunden mye oppmerksomhet tror jeg ikke det skal være noe problem.
storm i et vannglass Skrevet 16. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2009 Takk for en konstruktiv kritikk av vårt valg. Ingen forutsetninger for å forstå at det er sinnsykt travelt med baby? Hvordan vet du det?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Fordi jeg selv har hatt hund og kolikk baby det er drittravelt! og hadde jeg kunne valgt så skulle jeg ønske jeg ikke hadde hund, for HUNDEN sin del.... Men salvsagt ALT går hvis man bare gjør en innsats. men det ville selvsagt vært letter uten hund.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Uff jeg får vondt i hjertet av å lese innleget om at de skulle ønske de ikke hadde hatt hund. Vi har hund og barn og jeg har ALDRI tenkt den tanken at jeg ikke ville ha hatt hunden. Den er jo et familiemedlem som resten av gjengen:) Hunden blir som et barn som jeg er utrolikg glad i og som får den oppmerksomheten den fortjener fordi jeg aldri hadde klart og overse hunden min
ღMaritpusenღ Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 Så fordi du anonym opplevde at det ble for tøft for deg med både hund og baby betyr det at det er slik for alle? Og at du påstår at det er "umulig" å tilfredsstille både hundens og babyens behov?? Herregud, spar meg! For det første - ingenting er umulig. Men når dere får en omplasseringshund vet dere ikke hva dere får på forhånd. Har selv tatt imot flere omplasseringshunder med ulike erfaringer. Noen har hatt atferdsproblemer, mens andre har vært dresserte, lydige hunder. Men siden dere allerede har fått hunden, antar jeg at dere er ferdige med overveielsene i forhold til det, og situasjonen er slik at dere må forholde dere til hunden nå - den er en del av familien. Når det gjelder hund og baby er det jo mange hundeeiere som har fått barn. Personlig tror jeg at dere må ta det med ro, la hunden og barnet bli kjent. Det er jo to forskjellige personligheter som skal møtes å bli kjent med hverandre. Vær obs på at en 8 mnd gammel hund fortsatt er en valp, og vil være både leken og litt vilter. Anbefaler dere å være veldig tilstede når hunden og babyen er sammen - men tenk på hvilken energi dere utstråler. Er dere nervøse senser hunden det også, og vil deretter også bli nervøs omkring babyen. La hunden få den treningen den trenger, gi den muligheter for å ta ut energi utendørs, ta den med på trilleturer. Og innfør nulltoleranse for herjing rundt babyen fra dag 1. Men la den ta del i babyens hverdag, la de hilse og snuse såfremt hunden er rolig. Blir den vilter må dere finne en måte å takle det på for å roe hunden. Lykke til, dette går nok bra!! Forresten, så har vi termin på samme dag! Hvem av oss får nyttårsbarnet tro??? ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå