Gå til innhold

Dress borte i barnehage, kommunal.. erstatning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed om at det ikke blir erstattet. Er dette riktig??

dress til 1500 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de ikke erstatter det så er det jo helt bak mål!

Skrevet

Nei desverre. Kommunene hadde blitt rimelig blakke evt. Da endel klær blir borte hvert år

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig praksis, men i barnehagen som mamma driver (privat) så vet jeg at de erstatter ting som blir bort i barnehagen....

Vet at hun har erstattet klær som har blitt borte, tøfler (de minste kaster de i søpla....) og hun har erstatter klær som har blitt ødelagt av maling da de malte barnehagen utvendig og noen av barna lente seg på veggen;)

Jeg husker hun hadde en diskusjon med noen foreldre en gang da de mente at dressen hadde blitt borte i barnehagen (jeg har jobbet der-derfor jeg vet det...)

Da mente nemlig de ansatte på at h*n ikke hadde hatt dressen med den aktuelle dagen... Vet ikke hva de endte med der, men jeg har intrykk av at de erstatter dersom de vet at dressen el annet ble borte i barnehagen.

De henger opp lappe og etterlyser føsrt da, men hvis den ikke dukker opp så har hun erstattet. Er jo noen ganger noen tar feil;)

Skrevet

Hvorfor skulle barnehagen erstatte det? Det kan jo være en pappa/besteforelder som har tatt med feil dress hjem i farten.

Skrevet

I skrivet vi fikk over regler i barnehagen da vi takket ja til tilbudet om barnehageplass i barnehagen, står det at tøyet til barna er på eget ansvar. Mistet, stjålet tøy blir ikke erstattet. (noen unntak fra regelen, men veldig få) så det tøyet vi sender med i barnehagen må tåle å få maling, hull osv. Ting kan bli borte, unger kan glemme, legges i feil hyller, komme med feil barn hjem osv.

Hyller og knagger er foreldres ansvar å passe på, vi skal sjekke at tøyet er barnets tøy. det skal være merket osv.

Vi har ikke mistet noe, det henger gjenglemt tøy i gangen ofte. men det er veldig lite som henger der og sjeldent det henger der lenge før det finner sin rette eier. Lapp på døren blir hengt opp om det er noen som savner noe. lappen forsvinner fort ned, så det virker som tøyet kommer fort tilrette.

Vi har privat barnehage, så kanskje det har noe med det å gjøre. De har ganske strenge regler rundt dette, men jeg ser ikke noe problemer med det. Det tar meg to sek å se om det er vårt tøy i hyller og på knagger, og mangler jeg noe så spør jeg de som jobber der. Ting kan være i tørkeskap, henge ute til tørk osv.

Skrevet

du får henge opp lapper i barnehagen og etterlyse dressen og få de ansatte til å spør de andre foreldrene om de kan ha tatt feil osv.

Skrevet

Nei desverre. Har selv mistet mye i barnehagen. Eneste "løsningen" er ikke sende meg en så dyr dress i barnehagen. Finnes mange gode dresser til langt under den prisen.

Forrige sendte jeg med vesla nye votter til 250 kr i barnehagen, tok nøyaktig tre dager før de var søkk vekk. Er så typisk at det dyre forsvinner. Hun har også votter til under 100 lappen som ikke har blitt borte.

Skrevet

Hengt opp lapp i barnehagen. spurte på for.møtet om noen hadde tatt feil.. ba alle om å sjekke sekker og poser... men vært borte i 2 uker nå...

Skrevet

sorry meg, men jeg må jo bare spørre... Hvorfor ha på ungen en dress til 1500 kr i barnehagen når det finnes kjempebra dresser til godt under halvparten?

Har ikke noe med saken å gjøre, men jeg synes slike klær er for fint å sende i barnehagen, nettop av den grunn at det kan bli borte og bli ødelagt...

Ikke meningen å være krass...

Skrevet

Det stemmer, men du kan jo forsøke å få det på inbo eller reiseforsikkringen.

Skrevet

Jg sender med slik dress pga hvor kaldt det er her, og Reima funker best på min unge! SEE?

Kanskje andre også hadde gjort det i min situasjon, når det er faktisk ikke mindre enn 20 minus!

Takk Poamin.

Skal sjekke m kommunen. Andre barnehager i kommunen har erstattet klær om di er blitt borte...

Skrevet

Dersom noen med vilje har tatt med seg dressen fra bhg, eller andre dyre ting, så er mitt råd at man sørger for å merke klærne sånn at man ikke kan unngå å se hvem det tilhører. Frister nok ikke like mye å "låne" noe der navnet på et annet barn lyser opp, om du skjønner hva jeg mener...?! Sånne små stryke-på-lapper er så små, og det er fort gjort å evt stryke en ny over... Så merk tøyet sånn at det synes godt...

Det har ihvertfall funka for oss :)

Skrevet

Det var et strykemerke på siden av dressen, stort merke med navnet nedover.

Skrevet

Takk for tips isåfall :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...