Gå til innhold

Er ikke dette veldig mye klær (Oslo)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre lag ull og vinterdress.

Dette er nemlig "krav" fra bhg vår nå om dagen, og det bør absolutt være ull (har atopiker). Innendørs mener de det er passe påkledningen med ullundertøy og en tykkere ullbukse og ullgenser.

Hva skal egentlig barna kles i når det er -8?

Jeg synes dette er vanvittig mye klær. Er det jeg som er helt på tur, eller er det den nye avdelingslederen vår som er veldig frossen av seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det hørtes litt mye ut ja. Og det er jo litt rart at alle barna skal ha like mye på seg. Jeg jobbet i barnehage for mange år siden og der tilpasset vi påkledningen til de forskjellige barna. Noen barn fryser lett og trenger da mer klær enn de som er "naturlig varme" Barn som er aktive i utetiden blir fort svette hvis de har for mye klær, mens de som for det meste sitter rolige i sandkassa trenger mer klær for å holde varmen.

Hvor mye klær barna har på seg inne kommer litt an på temraturen inne i barnehagen. Det er lurt å passe på at de ikke blir kalde på føtten i hvert fall.

Syns heller ikke hun kan forlange at dere skal bruke ull på en atopiker.

Skrevet

Tre lag ull hørtes mye ut synes jeg, og å gå i ullbukse og ullgenser utenpå ullundertøyet inne høres varmt ut selv for en frossenpinn som meg. ungene leker jo. Uansett er det foreldrene som bestemmer hva barna skal ha på seg. Ullundertøy og litt tjukt ulltøy utenpå der før vinterdressen bør holde til maaaange minusgrader spør du meg...

Skrevet

Høres åndssvakt ut. Hva skal de ha på seg om det blir minus femten, da? Tynn ulltrøye holder inne, med genser over under dressen ute.

Skrevet

Jeg har aldri hatt på ungene 3lag ull under en dress, selv med 20minus ute. Barnehagen her har ikke klaget, og ungene har ikke vært kalde.

På det værste så har de ull underty og ulltøy over, for så å ha dress på.

Inne fyker ungene rundt i strømpebukse og en genser. Jenta mi er så furten over å ha bukse over strømpebuksa når vi går til barnehagen, så når vi kommer til barnehagen kler hun av seg buksa eller strømpebuksa. Det er jo like varmt inne i barnehagen som det er inne i ett normalt hus. Så har man på seg masse inne når det er varmt, trenger man jo sefølgelig masse tøy på seg når man er ute. Det sier seg jo i grunn selv.

Eldste jenta mi som nå er skolejente hadde aldri ull undertøy på seg i barnehagen. Det gikk i strømpebukse og bumullsgenser, grunnet atopisk eksem. Fikk aldri klager eller at hun var kald. Hun hadde ulltøy over.

Veldig fornøyd med barnehagen og hvordan de hondterer påkledning. Aldri opplevd at ungene har hatt for lite eller for mye på seg. Jeg har hatt en varm og en kald unge, og jeg har ikke måtte siifra om dette heller. (ungene er igrunn veldig flinke til å si ifra selv også. Om jeg ikke er helt våken en morgen og begynner å kle mye på hun som er varm og lite på hun som er kald, så blir jeg veldg fort irettesatt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...