Gjest Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Hva må til for å få planlagt keisersnitt? Jeg har en tvillingfødsel bak meg som ikke var noen god opplevelse. Vi holdt på å miste tvilling nr to, som fikk navlestrengen rundt halsen. Det ble fullstendig kaos med to jordmødre som lå oppå magen min for å trykke han ut og en lege som drog ham ut med sugekopp. Når han endelig var kommet ut hastet de avgårde med begge to for å gi dem surstoff. Jeg lå igjen som et "slakt" og var helt forvirret etter kaoset. Fikk vite etterpå at det var på hengende håret at han overlevde og at det hadde vert veldig kritisk. Nå sliter jeg veldig med tanken på å gå gjennom en ny vanlig fødsel og ønsker sterkt å få keisersnitt.
Mammatilsnart2:) Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Jeg hadde en vanskelig fødsel sist , så ta kontakt med føden få en samtale med jordmor fortell historien din så skal det holde Det har jeg gjort. Lykke til
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Enig med over her. Dette bør du snakke med jordmor om. Mye uforløst angst kan løses opp ved å snakke ut med kyndige folk om det. Jeg har også masse tanker rundt fødselen, men jeg har i motsetning til deg litt traumatisk keisersnitt bak meg. Men jordmor er helt fantastisk og lytter og veileder meg under svangerskapet og jeg føler meg mer og mer trygg etter hvert som vi prater sammen.
jente08&jente2010<3 Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 snakk med jordmor og be om å få en samtaletime på føden! og får snakke med noen der! selv skal jeg ha planlagt keisersnitt, men det er grunnet trangt bekken, så hadde ikke noe valg. ble hastesnitt med 1 mann!
Helverine Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Indikasjon nok så det holder til å få keisersnitt det der!
SusyQ Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 "Hvor mye" som skal til for å få keisersnitt varierer fra sykehus til sykehus, men det du beskriver bør holde i lange baner. Jeg fikk selv keisersnitt med førstemann, og leste meg ganske mye opp. Du finner mye nyttig info inne på keisersnittdebatten her på BiM. Haukeland regnes for å være de desidert strengeste og godtar bare fysisk medisinske årsaker (tverrleie etc), mens f.eks sykehusene i Oslo ikke tvinger noen som ikke ønsker det til å føde. Du bør kontakte føden på sykehuset ditt og be om samtale om fødemetode. Det vanlige er at du først går til en samtale med jordmor og så, noen uker senere, en samtale med lege som er den som innvilger og setter dato. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå