Turtelduen Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 Min lille tulle på 15 mnd har fått honning en gang i forrige uke. Merket ingenting på ho da. Så fikk hun litt på skiven i dag, og etter det følte jeg hun så vidt klarte og stå. Også da jeg kjørte de andre i bhg så slet hun med å reise seg om hun datt. Nå skal de sies at hun akkurat har lært å gå, men går masse. Også hadde hun jakken på som hemmet litt. Men hun lå bare med hode i gulvet og ikke beveget armene for å prøve å reise seg... Og i tillegg så hang bare venstre armen ned hele tiden. Da jeg kom hjem etter en kjapp tur på butikken (armen hang rett ned hele den tiden og) bare sutret hun og virket ikke i form... (Hun har ikke no andre symptomer på at hun skal ha influensa eller no heller) Noen som har opplevd barnet sitt reagere på honning? Har aldri gitt det til barna før, så ha aldri tenkt over annet enn at jeg ikke har likt å gi det til små barn før... Men hun er over 1, men det er jo ikke sikkert hun ikke lager det om til gift for det...
Espoir Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Symptomer ved spebarnsbotlisme er: Nevrologiske symptomer: Munntørrhet, øyelokkslammelse, dobbeltsyn, talebesvær, lammelser og forstoppelse. Kan starte med oppkast og diaré. Vanligvis ikke feber. Et annet sted står det: Synsforstyrrelser, munntørrhet, vanskelighet for å svelge og snakke tydelig, ustøhet. Kvalme, oppkast og diaré Lammelser oppstår i de alvorligste tilfellene Symptomene kan komme gradvis etter inntak av honning. Symptomene oppstår ofte innen 12-36 timer etter at man har fått i seg toksinene. Du bør kanskje ringe legen, selv om det sikkert ikke er det, siden hun er over ett år.
Gjest Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Det er Botulisme de er redd for med honning til barn under 1 år. Du kan lese om det her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55556::1:5800:12:::0:0
Espoir Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 HVis det er honning produsert i Norge er det uhyre liten sjanse for å bli forgiftet, forresten.
Turtelduen Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2009 Det er produsert i norge... Det skjedde med en gang at jeg følte hun ble svak i bena. Men ikke oppkast eller no så langt. Får bare følge med kanskje...
Gjest Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Jeg ville ringt legen uansett, så kan du heller nevne honningen når du er der.
Turtelduen Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 Det med at hun var slapp og ikke klarte å stå og armen som var slapp gikk over etter 3 timer søvn... Men hun er ikke så kin på å spise, bare drikke. Også legger hun seg stadig ned for å slappe av. Burde nok ha ringt legen for lengst. Men jeg er desverre av den typen at jeg vil se ting ann først. Får høre med de etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå