venter.nr.3 Skrevet 16. november 2009 #1 Skrevet 16. november 2009 ?noen erfaringer? har to skjønne barn på 1 og 3 år,og ønsker oss veldig en til. men har endel tanker både for og imot,vil gjerne høre fra dere om hvordan dere opplevde dette
Gjest Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 hei, jeg har 2 barn, er 21mnd mellom dem, venter nå nr 3 som det også vil bli 21mnd mellom. Syns det er veldig kjekt me tette barn, barna mine som nå er 1år og 2år leker kjempe godt sammen. var litt travelt i starten men det går seg til :-D
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 16. november 2009 #3 Skrevet 16. november 2009 Her blir det 2 puljer med 3 tette barn. De minste blir henholdsvis 0,1 og 2 år når nestemann kommer i februar. Så de er tette ja. ) Den "første puljen" med unger er henholdsvis 11 - 9,5 - 8 år nå, så dem var det ca 1,5 år mellom. De minste blir noe tettere da, men det har gått helt fint. Lykke til!
2små*og en på vei:) Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 har en jenten som blir 2 i des å en gutt som blir 3 i des, venter en ny i juli nesteår.. så litt tette blir de alle mann.. synes det er kos med tette barn.. litt travelt også selfølgeli, men det er det med barn uansett..
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Vi fikk to jenter sep 06 og sep 08 og skal ha gutt i april 2010. Så her blir det forholdsvis tett. Jeg ser mest fordeler med det. De har glede av hverandre i lek, de arver forholdsvis "nye" klær og "nytt" utstyr, jeg blir ferdig med å være gravid på kort tid og kan få tilbake kroppen raskere etterpå, man er i siget og er vant med rutinene med det det er å ha baby, de har glede av mange av de samme aktivitetene osv. Det er slitsomt i perioder, men man kommer fort inn i rutiner og de vokser opp fort til å bli selvstendig. Jeg tror kanskje de blir tidligere selvstendige og klarer mye selv fordi de er nødt til å lære seg det når det er så mange som trenger hjelpen din. Men det er selvsagt mange ganger man gjerne skulle gitt mer tid i omsorgen fordi man må fordele seg hele tiden. Jeg hadde også en ideologi om at jeg skulle ha de hjemme så lenge jeg var hjemme, men nå som eldste ble 3 år så jeg meg nødt til å sende henne noen timer i park. Da får hun lekt litt med jevnaldrene, minste får sovet i fred og jeg får tid til å slappe av litt med min gravide kropp. Når babyen blir født har jeg tenkt å sende hun eldste i barnehage slik at hun får enda flere timer med lek og forskjellige aktiviteter, også skal jeg ha mellomste hjemme sammen med babyen. Høsten 2011 begynner hele gjengen i barnehage sammen og jeg kommer til å jobbe igjen. Jeg kan ikke se noen negative ting som har direkte med det å ha tre tette å gjøre. Argumenter som økonomi, mye å gjøre o.l. er vel det samme enten man har tre tette eller tre barn med større aldersgap mellom. Dessuten fryktet jeg overgangen til to barn mer enn overgangen til tre barn. Nå føler jeg meg dreven og uredd i forhold til det å være mamma til flere.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Vi har 3 jenter, ei i august 02, ei i mars 04 og ei i august 06. Og nå venter vi nr 4, riktig nok med litt større mellomrom en før:o) Vi synes det har gått kjempe bra, ikke merket noe til sjalusi o.l heller. Har aldri angret på at vi fikk di såpass tett:o) Så jeg har faktisk ikke noe negativ å si om aldersforskjellen vi har:o)
nettie med 4 små Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Har ei født i 07 ei i 08 og termin i mars 2010. Er/blir 16 mellom hver, er veldig fornøyd med valget om så tette. Har begge 2 hjemme og ungene koser seg sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå