Gå til innhold

Hjelp:( lang, men glad for svar...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ble sammen med ”eksen” min når jeg var 20.. nå er jeg 26, og hele veien har han vært utro mot meg..

Jeg var svæææært forelsket i han, aldri hatt det sånn.. og trodde ALDRI at jeg kom til å tilgi dette gang på gang på gang.. jeg klarte rett og slett ikke gå..

 

I vår klarte jeg endelig gå fra han.. fått meg ny kjæreste, som er en utroooolig snill og god gutt.. han stoler jeg på, og han har gode verdier..

 

Eksen min sier at han nå vet hvor mye han vil ha meg.. at ting begynte å endre seg for han ved juletider i fjor, og at nå da forsto hvor viktig jeg var for han og at han var klar for å begynne ett nytt kapittel med barn etc…

Men da merket han også at jeg var annerledes..

Han er nå helt ødelagt.. gråter hver kveld og klarer ikke fungere i hverdagen fordi han har ødelagt det beste som har hendt han.. Men flate, han begynte å skjønne hvor glad han var i meg ved juletider i fjor.. da hadde vi vært sammen i 5 ÅR!! 5 ÅR hvor jeg har tilgitt, sett det gode i han og elsket han over alt!! Over meg selv! Og da har han tydeligvis ikke brydd seg så mye…

 

Han sier at nå orker han ikke ha kontakt med andre jenter.. han får dårlig samvittighet hvis han tekster eller prater med noen andre jenter.. Han fikk ikke det når han var sammen med meg, men NÅ får han det..

 

Han vil ha meg tilbake.. og han har ett tak på meg som jeg ikke skjønner….

Jeg er en veldig sterk og ressursfull jente, med mye tak i… Hadde aldri trodd jeg skulle være sånn… det plager meg VELDIG..

 

Men jeg har som sagt fått en ny kjæreste nå.. en jeg er blitt utrolig glad i… Men hver gang jeg er i nærheten av eksen, og han legger ut om hvor jævli han har det, hvor mye han bryr seg etc… blir jeg liksom litt usikker inni meg… HATER det.. hvorfor??? Jeg fortjener å ENDELIG være ordentlig lykkelig…

 

Tror dere han har forandret seg?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope - han har ikke forandret seg, eller hvis han har det så er det for sent. Gi ham den beskjeden og så kutter du kontakten med ham. Ikke la ham ødelegge for deg!

Skrevet

Jeg har en lignende eks, med veldig likt handlingsmønster. Og nei, han har ikke forandret seg, selv om han tror det selv. Når han får deg tilbake og begynner å roe seg ned så faller alt tilbake i det gamle sporet igjen.

 

Håper du roer deg ned med den nye kjæresten din og sier klart ifra til den gamle at han har ødelagt for mye og nå er det for sent:)

Skrevet

Nei, ikke vær så dum..Du jar bare vekket jegerinstinktet i ham.. Når du nå ikk elenger er fritt vilt, er du spennende..

 

Bli der du er..,. Du har det godt nå... Noen mennekser føler seg mer levende når de lever i turbulente forhold eller har konflikter i livet sitt. Ikke bli en slik person. det er så sliktsomt!!

 

Du er vant med å ha konflikter i livet ditt. Nyt roen nå.. Slapp av og bare lev.. Eksen din har fått altfor mange sjanser. Han bør være et endt kapittel nå..

Skrevet

Han har ikke forandret seg! Hvis han ikke gjør det på 5 år, så gjør han det ikke etterpå heller. Du fortjener å være lykkelig nå. Går du til x'en, har du samme helvete om igjen. Ikke la deg lure!!!!!

 

Det at han er så såra, og ikke orker å møte andre jenter o.s.v. Det er sannsynligvis en måte å manipulere deg på......Han ser jo det funker, at du blir bittelitt på gli. Vær sterk! Kutt kontakten!!!!! Det fortjener KJÆRESTEN din!!

 

...men uansett..OM han skulle være ærlig her, og er skikkelig "heartbroken", så....tror han at han er den eneste i verden som ikke har fått den han vil ha? Kjærlighetssorg er noe alle har vært igjennom, i større eller mindre grad. Er ikke noe spesielt med den, som gjør at du bør i det hele tatt tenke tanken om å ta han tilbake!!

 

Sier det igjen. KUTT KONTAKTEN. (skjønte det slik at dere ikke har barn sammen, siden han nå var "klar for det"...)

Skrevet

Neineinei,...

 

Tror ikke han vil forandre seg.

Hva sier det ikke om han at han forsøker å vinne deg tilbake på tross av at du nå er i ett godt forhold?

Har selv gått tilbake tre ganger til en som ikke kunne bestemme seg, to ganger til neste mann.

Han første angret visst en fjerde gang på at han lot meg gå fikk jeg vite i ettertid.

Er nå gift med en god og snill gutt. Vi har våre ting, men ikke noe jeg ville ha byttet mot utrygghet i hva man betyr for hverandre i et forhold!

Vi skal gjennom nok utfordringer i livet om vi ikke også skal leve under sånne forhold.

Sånn vingling og ustabilitet har du heller ikke lyst til å la evnt felles fremtidige barn vokse opp med.

 

Guri jeg er takknemlig i ettertid for at jeg ikke fikk barn med de to forrige.

 

Alle gode ønsker i ett uansett følelsesmessig vanskelig valg fra meg!

 

 

Skrevet

You always want what you can`t get.

 

Her er alt ved det samme gamle. Han vet at du tilgir og tar han tilbake gang på gang. Det gjør kanskje ingen andre.

Dessuten vil han bare ha deg tilbake fordi du har funnet en annen.

Hadde du vært single, er det ikke sikkert at han hadde funnet deg så spennende.

 

Nei her må du bare sette hardt mot hardt. Ingen som har vært utro flere ganger som slutter med det. Grensen er overskridt og det blir enklere for hver gang.

Hold hardt på han du er sammen med du, lykke til!

Skrevet

Jeg kan si deg at det ikke er endret. Den dagen han igjen har deg i sin hule hånd, så slapper han av og så begynner det igjen.....

 

Jeg har en eks som ikke var snill med meg. Det var ikke utroskap, men sykelig sjalusi og litt vold og psykisk mishandling. Vi skulle prøve igjen flere år etter sist gang. Alt var fint i starten og han lovte han hadde forandret seg. Jeg opplevde også at han hadde det i starten. Men etterhvert gikk det tilbake i samme spor, og da var det samme elendigheten igjen.

 

Jeg tror nok han trodde han var forandret, men......

Skrevet

HI her..

 

Tusentusen takk for svar!

Trenger av og til bare å få litt hjelp til å huske det jeg egentlig vet :)

 

Hjelper å se det i klartekst.. svart på hvitt!

Skrevet

Gjør deg og kjæresten din en stor tjeneste og kutt all kontakt med eksen din. Som alle andre her har skrevet, så tror jeg ikke han har forandret seg.

 

Han vet han har hatt taket på deg, og vil veldig gjerne ha dag tilbake fordi du alltid tilgir han, slik at han kan holde på slik han alltid har gjort.

Skrevet

Hold deg langt unna den manipulatoren! Ikke la han ødelegge livet ditt lenger!

Hvorfor har du kontakt med han? Du har jo fått et nytt liv.

Skrevet

Nei, det har han ikke. Han ser på deg som eiendom. Er du der sammen med ham og ser at han gråter hver kveld? Det er bare sånt han sier for å få et emosjonelt overtak på deg, og det funker jo, det sier du jo selv. Gå videre, glem denne mannen. Det kan du faktisk bestemme deg for. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...